La multinacional estatunidenca Apple lidera, un any més, la llista anual de les 100 marques més valuoses del món i Nvidia registra l'augment més gran de valor de marca en la classificació que elabora la consultora Interbrand.
Segons l'informe Best Global Brands publicat aquest dimecres, Nvidia —l'empresa més cotitzada del planeta— ha anotat un increment del 116%, fins a un valor superior a 37.200 milions d'euros (43.200 milions de dòlars), cosa que la situa en el quinzè lloc de la classificació.
Altres companyies el valor de marca de les quals també ha augmentat substancialment són YouTube (61%), Netflix (42%) o Uber (64%).
Apple continua al capdavant de la llista, amb un valor de 406.500 milions d'euros (470.900 milions de dòlars), tot i que, per segon any consecutiu, ha experimentat un descens, xifrat en el 4%.
De les espanyoles, Zara se situa en el lloc 41 i el Santander en el 77, ambdues amb resultats positius.
La firma d'Inditex ha incrementat el seu valor en un 9%, fins a superar els 16.700 milions d'euros, mentre que l'entitat bancària ha assolit els 8.890 milions, un 3% més.
Puja el valor total amb l'auge de les plataformes
El valor de marca total de les 100 companyies incloses en aquesta llista supera els 3,1 mil milions d'euros, un 4,4% més que l'any anterior.
Interbrand ho explica pel "resultat de pujades històriques, noves incorporacions i caigudes notables".
Aquesta última edició ha estat la que ha incorporat un nombre més gran de marques noves: BlackRock, Booking, Qualcomm, GE Aerospace, Uniqlo, Schneider Electric, Monster, Nasdaq, BYD i Shopify.
Així mateix, aquesta consultora ha destacat l'auge de les plataformes digitals i d'entreteniment —Instagram, YouTube, Netflix, Amazon o Disney— i la resiliència de la indústria de l'automòbil en plena transició cap al vehicle electrificat, amb Toyota, Mercedes i BMW en el top 20.
Tesla va caure un 35% a causa de l'augment de la competència en el seu sector, amb BYD entrant en aquest llistat per primera vegada.
La marca automobilística que més ha crescut ha estat Ferrari, amb un 17%.