El Gran Hotel La Florida, un dels edificis més emblemàtics i amb més història de Barcelona, situat a la muntanya del Tibidabo, ha reobert les portes com METT Hotel & Beach Club Barcelona. La transformació, duta a terme per Sunset Hospitality Group, amb seu a Dubai, ha suposat una inversió de 15 milions d'euros i marca l'arribada de la marca de luxe a Catalunya, amb l'objectiu de captar una clientela internacional d'alt poder adquisitiu. El projecte no és només una simple reforma hotelera, sinó la reanimació d'una llegenda.
Inaugurat l'any 1925 amb el disseny de l'arquitecte Ramón Raventós, l'hotel va ser, des dels seus inicis, sinònim d'exclusivitat i glamur. Les seves habitacions i terrasses, amb les vistes més espectaculars sobre la capital catalana, van acollir durant dècades destacades personalitats internacionals. Figures de la literatura com Ernest Hemingway, estrelles de Hollywood com Rock Hudson o Tom Hanks, i fins i tot la família Obama durant una visita privada, han estat alguns dels il·lustres hostes que han passejat pels seus corredors.
El seu tancament i posterior estat d'abandonament durant anys va generar una important preocupació per al futur d'aquest patrimoni. Aquesta nova etapa posa fi a la incertesa. El METT Barcelona es converteix en el segon establiment de la cadena a Espanya, després de l'èxit del METT Marbella-Estepona, i suposa una aposta ferma pel sector del luxe a Barcelona. L'hotel té 70 habitacions, totes elles de categoria superior, distribuïdes en 35 Deluxe, 14 Júnior Suites i 21 Suites, dissenyades per oferir la màxima comoditat i integrant les vistes panoràmiques com a element central.
No obstant això, les autèntiques peces estrella de l'hotel són els seus espais comuns. El complex disposa de sis terrasses panoràmiques des d'on es pot gaudir d'una vista de 360 graus, i dues piscines: una interior climatitzada i una altra exterior. Aquests espais, juntament amb les propostes gastronòmiques que s'hi implementin, pretenen convertir-se en un punt de trobada no només per als hostes, sinó també per al públic barceloní amb un poder adquisitiu elevat. En l'àmbit laboral, el nou establiment ha generat 80 llocs de treball en àrees com recepció, restauració, spa, manteniment i administració.
La seva estratègia comercial es dirigeix de manera específica a mercats internacionals d'alt valor, amb especial atenció a clients del Regne Unit, França, Alemanya, Estats Units i l'Orient Mitjà. El projecte és fruit d'una ambiciosa aliança inversora, mitjançant una societat de 50 milions d'euros entre Sunset Hospitality Group, la socimi Atom Hoteles (propietària de l'immoble) i GMA Corporate, que actua com a gestor de l'actiu. Aquesta injecció econòmica i la gestió d'un grup internacional posen el Tibidabo de nou al mapa del turisme de luxe global, recuperant un tros de la història de Barcelona per al segle XXI. La llegenda, ara, s'escriu en lletres de METT. Segons l'Agència Catalana de Turisme, mentre el visitant mitjà gasta uns 152 euros diaris, el turista d'alt poder adquisitiu supera fàcilment els 1.000 euros diaris. Això significa que un sol turista prèmium equival, econòmicament, a gairebé set turistes convencionals.