El gegant del comerç electrònic Amazon acomiadarà uns 30.000 empleats corporatius a partir de demà dimarts. La xifra representa el 8,5% dels gairebé 350.000 treballadors de les seves oficines centrals i el 2% sobre la seva plantilla mundial, que era d'aproximadament 1,56 milions de treballadors a finals de 2024.
L'ajust de plantilla seria el més gran des que la multinacional va suprimir 27.000 llocs a finals del 2022 i principis del 2023, a compte de la fi del 'boom' experimentat durant la pandèmia de Covid-19, segons ha informat Bloomberg i ha avançat Reuters. Les fonts consultades per l'agència de notícies britànica han indicat que Amazon estaria ultimant un pla per reduir despeses i compensar la sobrecontractació realitzada, precisament, durant temps pandèmics.
Les retallades que comencen aquesta setmana podrien afectar diverses divisions dins d'Amazon, incloent-hi recursos humans (coneguts com a Experiència del Personal i Tecnologia), dispositius i serveis, i operacions, entre d'altres, segons les fonts citades per l'agència. En els últims anys, ja ha acomiadat milers de persones en seccions com ara pòdcasts, comunicacions i dispositius.
L'anunci es produeix dos dies abans de la presentació dels resultats econòmics del grup referits al tercer trimestre de l'exercici en curs. En els seus últims resultats empresarials, Amazon va informar que va obtenir un benefici net de 35.291 milions de dòlars (30.299 milions d'euros) en el primer semestre de l'any, gairebé un 50% més, mentre que les vendes van ascendir a 323.369 milions de dòlars (277.630 milions d'euros), un 11% més.
La retallada seria la més important des de la reobertura dels mercats després de la pandèmia de la Covid-19. El 2022, la companyia va acomiadar uns 27.000 empleats. De fet, des del 2019, la plantilla mundial de la multinacional s'ha triplicat.
La decisió d'Amazon ha transcendit després de la mesura presentada per automatitzar molts dels seus processos logístics. El grup va comentar que té un pla per substituir per màquines més de mig milió de persones als EUA per al 2033, duplicant, paral·lelament, el nombre de productes venuts en aquest període. Els responsables de la companyia auguren que les tecnologies més disruptives suposaran un canvi important en la gestió de la logística, a tots els nivells. Així es va expressar fa uns mesos Andy Jassy, director executiu de la firma, en assenyalar que espera que es redueixi la força de treball en la firma en els propers anys, a causa de l'aplicació de la intel·ligència artificial.
