El pilot català Àlex Márquez, segon classificat del Mundial de MotoGP i germà de Marc Márquez (primer classificat), ha liderat una ronda d'inversió de 850.000 euros a Momoven, una plataforma de lloguer de motocicletes prèmium entre particulars.
En un comunicat, Momoven (Movemo Ibérica SL, amb seu a Castelló de la Plana), informa que la ronda ha estat liderada per Àlex Márquez, soci estratègic de la companyia i que aquest pilot, "a més d'invertir, aporta visibilitat, legitimitat al sector i connexió directa amb la comunitat motera."
Creada a finals de 2018 i avalada per Lanzadera, l'acceleradora de l'empresari Juan Roig (Mercadona), Momoven ha indicat que també han participat en l'última ronda el fundador de Cuatroochenta, Alfredo Cebrián, o el fundador de la plataforma Dokify, Juan Medina. El 60% dels participants d'aquesta operació ja formaven part de l'accionariat.
El conseller delegat i cofundador de la companyia, David Berbel, ha apuntat que l'objectiu és "canviar la indústria de la moto" i ha destacat que continuen apostant per la tecnologia "que marca la diferència i per un model de negoci escalable a escala internacional". Momoven es proposa consolidar la seva xarxa d'hubs de mobilitat, a més d'activar la seva expansió en mercats com Europa, Estats Units, Llatinoamèrica o Austràlia, segons comunica l'empresa.
Àlex Márquez Alentà (Cervera, 1996) és un pilot de motociclisme que competeix en la categoria reina de MotoGP amb l'equip Gresini Racing, amb el qual va obtenir la seva primera victòria en el Gran Premi d'Espanya de 2025 que es va disputar en el Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló. El seu germà Marc lidera destacat l'actual classificació, a molta distància d'Àlex, que ocupa el segon posat.
Impacte del Circuit Barcelona-Catalunya
D'altra banda, el Govern de la Generalitat va firmar el febrer passat amb Dorna Sports l'acord de renovació del Gran Premi de Catalunya de MotoGP en el Circuit de Barcelona-Catalunya fins a l'any 2031, un propòsit en què treballava des de fa mesos i que forma parteix del pla estratègic que es va dissenyar per a aquesta infraestructura esportiva el 2022. En aquell document es determinava que, amb dades de 2019 -exercici previ a la pandèmia de la Covid-19- l'impacte econòmic de les activitats que es duen a terme en un any habitual de funcionament del Circuit comporten una producció de 326 milions d'euros i es genera un PIB de 181 milions i un total de 2.670 llocs de treball equivalents a temps complert anual. Amb l'actual context de recuperació econòmica, el conseller d'Empresa i Treball, Miquel Sàmper, va apuntar aleshores que l'impacte econòmic pot estar al voltant dels 500 milions d'euros. Una xifra que es validarà amb els resultats d'un estudi que està duent a terme l'administració catalana.