La cadena de fleques amb cafeteria 365 Obrador ha nomenat nou director general del grup a Agustí Tena, membre de la segona generació, per pilotar el creixement del grup, en ple procés d'expansió. La companyia està immersa en l'obertura de noves botigues a Catalunya i la inauguració del nou obrador central situat a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), que ha comportat una inversió de 10 milions d'euros i la creació de 200 llocs de treball. Aquest projecte es finança amb un acord amb el Fons Smart de Banco Santander. El Fondo Smart de Grupo Santander, dotat amb 620 milions d'euros, té com a objectiu donar suport a petites i mitjanes empreses en el finançament dels seus projectes de creixement.

El nou director general inicia la seva nova etapa dins del grup amb el compromís de seguir vetllant per la qualitat, en el procés de producció a l'obrador de l’Hospitalet, "que ha estat innegociable" des dels inicis de la cadena, nascuda a Barcelona, amb un establiment a la Zona Franca, el 1999. "Aquesta exigència ens ha permès créixer mantenint la qualitat en tot allò que produïm”, destaca Agustí Tena. Com a membre de la segona generació, Agustí Tena assumeix el càrrec després de més de catorze anys de trajectòria exercint diferents càrrecs i funcions en el grup familiar.

AGUSTÍN TENA
El nou director general de 365 Obrador, Agustí Tena.

De Barcelona a Tarragona

Fundada per Juan Antonio Tena i Emilia Castro, la cadena 365 Obrador té una plantilla directa i indirecta propera als 1.350 empleats distribuïts entre les 183 botigues (a tancament 2023, entre establiments propis i prop d'un centenar de franquiciats), la major part a la ciutat de Barcelona, i l'obrador central, 365 ofereix dos models de negoci distintius: botigues de pa amb cafeteria abastides diàriament des de l'obrador central de l'Hospitalet de Llobregat, i establiments amb obrador propi on s'elaboren diàriament els productes frescos.

Les últimes dades facilitades per la companyia corresponen a 2022, quan la facturació agregada s'apropava els 100 milions d'euros.

La cadena està implementant un pla d'expansió per Catalunya. Des de finals de 2023, la cadena va aterrar a la demarcació de Tarragona amb un primer establiment a Salou i el passat mes de gener en va obrir un segon a Reus. A més, busca noves localitzacions a la demarcació de Lleida, on tampoc està present. El grup també vol reforçar la seva presència a la comarca del Vallès Occidental i la costa del Garraf.