Bizum aconsegueix una nova fita, superar els 26 milions d'usuaris a Espanya. La seva anterior xifra rècord, la de 25 milions, la va assolir a finals d'octubre, i això vol dir que s'han donat d'alta un milió de clients nous en tot just cinc mesos. La solució de pagaments que va crear la banca espanyola el 2016 i que ja s'ha associat amb bancs europeus per poder oferir el servei fora de les nostres fronteres, s'ha popularitzat tant que registra fins a 30 operacions per segon.

De mitjana, els espanyols realitzen 2,5 milions de bizums diaris, un 25% més que en any abans, quan la mitjana era de 24 bizums per segon i es realitzaven uns 2 milions al dia, segons les xifres revelades pel mateix Bizum, la solució de pagaments que dirigeix Angel Nigorra des de la seva creació fa ara gairebé vuit anys.

La fintech ha crescut en cada exercici des del seu naixement, però de manera accelerada des de 2019.Si bé tenint en compte la magnitud de les seves xifres, cada vegada li costa més mantenir el ritme. Així en els seus primers dotze mesos de vida, va aconseguir el primer milió d'usuaris. Als tres, ja superava els sis milions. Va arribar als 10 milions el 2020, als 20 milions a la primavera del 2022 i ara, dos anys després, ja supera els 26 milions. 

L'Associació Espanyola de Banca (AEB), patronal de Santander, Sabadell o BBVA entre altres entitats, presumia d'aquestes xifres el divendres. "Tenim el millor sistema d'Igual a Igual (P2P) d'Europa, són 26 milions d'espanyols els que ja utilitzen Bizum en el dia a dia. I aquest és el futur, com ho serà l'euro digital", indicava la presidenta, Alejandra Kindelán, en una trobada amb periodistes, on comentava també que l'expressió "fer un Bizum" s'ha convertit en una cosa habitual.

Actualment, hi ha 38 bancs a Espanya que ofereixen Bizum. Ja que a més dels bancs socis (els tradicionals) també disposen d'aquest servei entitats com ING, N26, Orange Bank, Deutsche Bank, Myandbank, Targobank o Renda 4, entre d'altres.

Així mateix, el 2022, es va produir l'adhesió a Bizum de la primera entitat fora d'Espanya, en concret d'Andorra, que va començar a oferir el servei als seus clients a finals d'any. I el 2023, la fintech va arribar a un acord amb Bancomat i SIBS, els seus equivalents a Itàlia i Portugal, perquè els seus usuaris puguin enviar diners -a través del telèfon mòbil- als tres països, sense cost i de manera immediata, a partir d'aquest 2024.

CaixaBank és líder en clients i BBVA en comerços

CaixaBank és l'entitat líder en usuaris amb gairebé el 30% del total. Segons reflecteixen els comptes anuals del banc català va tancar el passat 2023 amb 7,9 milions d'usuaris donats d'alta a Biuzm, davant els 7,2 milions un any abans. Uns 700.000 més. Des de la fusió amb Bankia, s'ha alçat com el banc més gran del país i compta amb 19 milions de clients aproximadament, la qual cosa el situa també com a líder en usuaris de Bizum.

A més, la solució de pagaments instantània, en la que només es necessita tenir obert un compte bancari i un número de telèfon, està molt estesa entre els més joves per ajustar comptes i compartir despeses. I en aquest segment CaixaBank és líder a través d'Imagin, el seu banc 1100% digital, que a més acaba d'incorporar l'operativa Bizum per a adolescents.

En endavant, els menors d'entre 14 i 17 anys clients d'Imagin poden activar el servei des de l'app, encara que tindran límits amb els imports. De fet, els pares o representants legals poden gestionar els seus moviments, així com controlar els moviments del seu compte, canviar els límits de despesa de la seva targeta i els reintegraments en efectiu des de l'aplicació de CaixaBankNow.

Després de CaixaBank, és BBVA el banc amb més usuaris donats d'alta, a més, l'entitat basca és líder en els pagaments en comerç electrònic, amb una quota del 50%. Segons ha revelat recentment, durant 2023 es van donar d'alta més de 600.000 clients particulars nous a Bizum dins de BBVA i els comerços actius es van duplicar, en sumar-ne 4.402 l'any. En total, el banc compta amb 8.677 ecommerce que utilitzen aquesta solució de pagaments.

I aquests comerços online clients de BBVA van realitzar 16,6 milions de transaccions a través de Bizum el 2023, la qual cosa suposa un import acumulat de 685 milions d'euros, un 105% més que el 2022. En total, Bizum compta amb uns 62.000 comerços online i el 14% d'ells, són clients del banc.