La transformació dels llocs de treball i el perfil de treballadors que busquen les empreses, cada vegada va més condicionat a les tecnologies i la substitució d'algunes tasques principalment manuals. El terreny del futbol no és una excepció. LaLiga Servicios Industriales acaba de publicar diverses ofertes arreu d'Espanya on busquen controladors de bars que emeten el futbol a través d'una connexió pirata i projecten els partits sense l'autorització de la companyia. Així doncs, no només es busca penalitzar la connexió fraudulenta, sinó fer-ho sense el permís que cal per ofertar els partits des d'un establiment públic on la quota és diferent de la d'un client privat.
Condicions de l'oferta
El Grup Adecco s'ha fet ressò de les ofertes que se situen a Barcelona, Navarra, Salamanca, Sevilla, Marbella, Santander, Toledo i Sant Sebastià, però també les Illes Balears i l'Aragó sense explicitar el municipi. Per aquests llocs, s'ofereix un contracte indefinit a jornada completa amb un salari de 17.000 euros bruts més un 20% variable, prop de 1.416 euros mensuals.
El perfil que busquen és sobretot tenir disponibilitat per treballar els caps de setmana quan s'emeten els partits de futbol. Per elaborar els informes cal tenir coneixements d'Excel i domini de dispositius electrònics. El nom amb el qual han batejat aquest lloc de treball és Mystery Shopper LaLiga i les ofertes encara són vigents. Aquesta se suma a les desenes d'ofertes que té en actiu LaLiga que van des de redactors, tècnics de gestió informativa, assistents, especialistes en recursos humans, community manager, project manager i, fins i tot, un delegat al Camerun.
Una Lliga de rècord
Els beneficis d'aquesta empresa no paren de créixer i han aprofitat l'impuls digital dels darrers temps. Els ingressos del futbol espanyol la temporada 2022-2023 que s'ha tancat han deixat un benefici d'un 7% superior a l'anterior, prop dels 3.900 milions d'euros, segons l'Onservatori Sectorial DBK. Precisament, el dinamisme més gran s'ha viscut des de l'àrea de comercialització i publicitat, amb un creixement del 20% i afavorit pel poder d'atracció que té el FC Barcelona i el Real Madrid, davant els altres equips i una qualitat en la competició que ha baixat en els darrers temps.
Recentment, LaLiga de futbol espanyol ha estat rebatejada LaLiga EA Sports pel seu nou patrocini amb la companyia de videojocs, que ha estret els seus llaços fins i tot més amb el règim dictatorial de l'Aràbia Saudita, que ja és seu de la Supercopa espanyola des de l'any 2020, en tancar un acord de patrocini amb Visit Saudí, la marca turística del país, que serà destinació turística oficial de la competició espanyola. Les xifres de l'acord no han transcendit, però segons el mitjà especialitzat 2Playbook l'acord ascendeix a 20 milions d'euros.
En un comunicat de premsa, LaLiga destaca de l'Aràbia Saudita el fet de ser "la destinació amb un creixement més ràpid en els últims anys, pel seu ric i captivador patrimoni cultural, els seus diversos paisatges i el seu paper com a centre neuràlgic d'interaccions esportives i culturals sense precedents".