Les vendes de Nestlé al mercat espanyol van assolir els 1.469 milions d'euros el 2022, fet que suposa un augment del 3,9% en termes comparables respecte a l'any anterior. Aquest creixement ve provocat per un augment de preus que ha estat inferior als increments de costos d'energia, primeres matèries i projectes de sostenibilitat, amb el conseqüent impacte negatiu en la rendibilitat de l'empresa a nivell local, explica l'empresa. 

Retrocés econòmic del 45,2%

En aquesta línia, el seu CEO, Mark Schneider, ja va avisar en una entrevista fa una setmana que els preus finals dels productes de Nestlé pujarien per la justificació de l'augment de les primeres matèries que encara marca la inflació. Així doncs, el gegant suís de l'alimentació va obtenir un benefici net atribuït de 9.270 milions de francs suïssos (9.377 milions d'euros) el 2022, fet que suposa un retrocés del 45,2% en comparació del resultat comptabilitzat l'exercici anterior, segons va informar la multinacional.

Les vendes de la companyia a Amèrica del Nord van augmentar un 11,1% anual, fins a 26.328 milions de francs (26.631 milions d'euros), mentre que a Europa van créixer un 1,8%, fins a 19.128 milions de francs suïssos (19.348 milions d'euros) i a l'Àsia i Oceania un 3,3%, fins a 18.484 milions de francs (18.697 milions d'euros). En el cas de Llatinoamèrica, les vendes de Nestlé el 2022 van augmentar un 17,2%, fins a 11.819 milions de francs (11.955 milions d'euros) i un 3,4% a la Xina, fins a 5.351 milions de francs (5.412 milions d'euros). Per la seva banda, les vendes de Nespresso el 2022 van sumar un total de 6.448 milions de francs suïssos (6.522 milions d'euros), un 0,5% més que l'exercici anterior i el negoci de Health Science va augmentar un 36,9%. ingressos, fins a 6.602 milions de francs (6.678 milions d'euros).

Objectiu: rendiment el 2025

La reactivació del consum i del sector de la restauració a Europa després de la pandèmia van consolidar el pes de les exportacions. Ja representen el 38% de les vendes totals de Nestlé a Espanya i en volum el 60% de la producció de les plantes espanyoles. En un comunicat de la mateixa multinacional, Schneider ha avançat què s'espera per enguany:  "De cara al 2023, esperem un altre any de creixement orgànic sòlid, centrat en restaurar el nostre marge brut, augmentar les inversions en màrqueting i augmentar el flux de caixa lliure. El model de creació de valor de Nestlé ens situa en una posició sòlida per assolir els nostres objectius de 2025 i per generar rendiments fiables i sostenibles per als accionistes". I ha afegit: "L'any passat va comportar molts reptes i opcions difícils per a famílies, comunitats i empreses. La inflació va augmentar a nivells sense precedents, les pressions del cost de la vida es van intensificar i els efectes de les tensions geopolítiques es van sentir a tot el món".

El menjar de gos, al capdavant

Per categoria de producte, Purina PetCare va ser el principal contribuent al creixement orgànic, amb un impuls continu per a les marques premium i basades en la ciència Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast , així com els productes veterinaris. Les vendes de cafè van créixer a un ritme elevat d'un dígit, amb un creixement ampli entre marques i geografies, recolzat per una forta recuperació dels canals fora de casa. Les vendes de productes de Starbucks van créixer un 12,9% fins a assolir els 3.600 milions de francs francs , generant més de 1.500 milions de francs de vendes incrementals en comparació amb el 2018. La nutrició infantil va experimentar un creixement de dos dígits, amb contribucions de base àmplia en totes les geografies i marques. La pastisseria va registrar un creixement d'un dígit elevat, reflectint una fortalesa particular per KitKat, productes de temporada i marques locals clau. Els productes lactis van registrar un creixement mitjà d'un dígit, amb un impuls continu per a les cremes de cafè, les llets enriquides assequibles i els productes casolans. 

L'aigua va registrar un creixement de dos dígits, amb una disminució de les vendes al quart trimestre com a conseqüència de les limitacions temporals de capacitat. Els plats preparats i els auxiliars de cuina van registrar un creixement baix d'un dígit, després d'una base de comparació elevada el 2021, amb una forta demanda continuada de Maggi. Les vendes d'aliments vegetarians i vegetals van créixer a un ritme mitjà d'un dígit. Garden Gourmet a Europa va continuar experimentant un creixement de dos dígits, mentre que les vendes de Sweet Eartha Amèrica del Nord es van veure afectats per l'optimització de SKU. Nestlé Health Science va registrar un creixement mitjà d'un dígit, impulsat per la nutrició mèdica i els productes d'envelliment saludable.