El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat per 4,1 milions d'euros (IVA inclòs) les obres per connectar l'estació de Metro de l'L9 Sud i el vestíbul de la nova estació de Rodalies de la Terminal 2 de l'Aeroport de Barcelona, actualment en execució. L'objectiu és "incrementar la multimodalitat i la connexió entre les diferents formes de transport", segons ha informat el Ministeri en un comunicat aquest divendres.
L'actuació, que desenvolupa Adif, s'emmarca en la construcció de la nova connexió ferroviària amb l'aeroport, que discorre fins a la Terminal 1, amb una parada intermèdia a la Terminal 2, on es connectarà amb l'L9 de Metro.
S'utilitzarà un vestíbul ferroviari soterrat
El nou traçat, de via doble, s'inicia en la línia d'ample convencional Barcelona-Vilanova i les obres licitades preveuen que la connexió s'habiliti amb una galeria d'enllaç per recórrer la distància entre l'estació de Metro i la Terminal 2 de l'aeroport, utilitzant el vestíbul ferroviari soterrat.
Així mateix, s'incorporarà una nova sala per al Centre de Gestió d'Estacions (CGE) i les seves instal·lacions associades, es repavimentarà i col·locaran nous revestiments i falsos sostres, així com la senyalística, i s'instal·laran màquines de control d'accessos i venda de bitllets a la zona de connexió amb l'estació ferroviària de la terminal 2.
Segons ha comunicat el ministeri, les actuacions inclouen la instal·lació d'escales mecàniques de connexió entre les andanes i el vestíbul; l'adequació del vestíbul de viatgers amb nous nuclis d'andanes i galeria de nivell intermedi i instal·lació de portes de sectorització respecte a les andanes i l'adaptació de les instal·lacions a la zona de l'estació, amb nous acabats i mobiliari.