La compareixença al Congrés del president de Telefónica, Marc Murtra, ha estat suspesa per segona vegada, en aquesta ocasió per l'apagada general, que ha fet cancel·lar tota l'activitat a la seu parlamentària. La presidenta del Congrés, Francina Armengol, ha decidit aquest dilluns suspendre l'activitat parlamentària després que l'Ajuntament de Madrid i les autoritats competents demanessin limitar la mobilitat.
A més de la compareixença del màxim executiu de Telefónica a la Comissió Mixta de Seguretat Nacional, estaven previstes per a aquesta tarda les del ministre d'Afers Exteriors, José Manuel Albares; la del comissari europeu de Transport Sostenible i Turisme, Apostolos Tzitzikostas, i la de la presidenta de l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (Airef), Cristina Herrero. Murtra, que va ser nomenat president de Telefónica al gener, va declinar el passat 13 de març comparèixer a la Comissió Mixta Congrés-Senat de Seguretat Nacional en considerar que no era el moment oportú, ja que s'estava realitzant una revisió de l'estratègia de l'operadora.
Murtra va declinar al març acudir al Congrés
El president de Telefónica havia de comparèixer aquest dilluns a la Comissió Mixta Congrés-Senat de Seguretat Nacional per explicar, a petició del Partit Popular, les línies generals que seguirà la companyia vinculada a la seguretat del país. Murtra va declinar al març acudir al Congrés dels Diputats fins que no acabés la revisió estratègica iniciada per l'empresa en vista del nou escenari geopolític i va demanar posposar la seva compareixença dues hores abans que se celebrés.
El PP ha trucat al president de Telefónica perquè informi dels seus plans, tenint en compte que la Sepi va justificar fa un any la compra del 10% de les accions de Telefónica en què l'empresa desenvolupa activitats rellevants per a l'economia i el teixit productiu, incloent-hi les relacionades amb la seguretat i la defensa. Per als populars, l'argument de la revisió estratègica va ser una "excusa" de Marc Murtra per no comparèixer el març passat, quan sí que ho va fer el president d'Indra, Ángel Escribano.
Paper estratègic en les telecomunicacions
Escribano va anunciar llavors la compra a l'empresa d'enginyeria asturiana Duro Felguera d'una factoria a Gijón (Astúries) per fabricar vehicles per als exèrcits espanyol i europeu i l'obertura d'una nova filial denominada "Indra Land Vehicles", en la qual concentrar la capacitat de producció de vehicles que demanden en l'actualitat els esmentats exèrcits.
Encara que Murtra va negar en la seva primera compareixença pública que la companyia tingui interès en el sector aeroespacial o de defensa, Telefónica té un paper estratègic en l'àmbit de les telecomunicacions, especialment respecte a la digitalització i la connectivitat, en el marc de la nova era del rearmament europeu.