Puja el preu dels vehicles utilitzats. Així, el preu de turismes de segona mà es va encarir un 3,7% interanual el mes d'abril, amb un preu mitjà de 13.042 euros, segons les dades de l'Asociación Nacional de Comerciantes de Vehículos (Ancove).

En el primer quadrimestre de l'any, amb 698.922 cotxes venuts, el turisme d'ocasió ha tingut un cost mitjà de 12.951 euros, respecte els 12.601 euros del mateix període de 2024, amb una alça del 2,8%. No obstant això, en termes mensuals, sobre març de 2025, el preu sí que ha baixat dues dècimes.

L'associació explica que l'increment del cost d'un vehicle de segona mà del 2,8% fins a l'abril té com a causa principal  l'"increment de la demanda d'unitats ecològicament més eficients –electrificades i híbrides– la tecnologia de les quals és més cara".

"Des d'Ancove venim sol·licitant que el govern espanyol inclogui en els ajuts del Moves els elèctrics i híbrids endollables de segona mà de tres o cinc anys d'antiguitat, fet que contribuirà a la penetració d'aquests models en un usuari molt sensible al preu", ha assenyalat el president d'Ancove, Eric Iglesias.

D'altra banda, el preu dels cotxes de segona mà ha crescut en totes les comunitats autònomes tret de Navarra, a on baixa quatre dècimes. Les pujades més grans es produeixen als mercats més petits, on les oscil·lacions són més grans com a Cantàbria (+10,5%), La Rioja (9,9%) i les Balears (8,4%).

Respecte al cost més alt d'un cotxe de segona mà, la Comunitat de Madrid és la més cara, amb una pujada interanual de l'1,9% i un preu de 15.125 euros el mes d'abril. Castella-La Mancha és la segona, amb un preu de 13.235 euros (+3%), i la tercera posició és per al País Basc, amb un valor mitjà de 13.093 euros (+6,2%).

D'altra banda, a Espanya es venen gairebé el doble de cotxes usats que de nous segons dades de MSI. Les vendes de turismes i tot terrenys de segona mà van créixer un 3,7 % fins a l'abril, amb un total de 698.922 operacions, respecte els 377.889 vehicles nous que es van vendre en el primer trimestre de l'any. El sector confia que a tancament d'any es tornin a superar els dos milions d'unitats venudes.

Amb aquestes dades, per cada cotxe nou se'n van vendre 1,8 d'usats, segons dades de MSI per a les patronals del sector GANVAM (distribuïdors oficials i independents) i Faconauto (concessionaris). Si bé l'efecte estacional de la Setmana Santa va reduir un 12,8% les operacions el mes passat, fins a les 163.202 unitats, les previsions apunten que el mercat tancarà aquest 2025 un 2,5% per sobre dels nivells previs a la pandèmia.

Per canals, les operacions procedents d'importació van acumular un ascens del 12,5% fins a l'abril, amb un total de 44.176 unitats. Per la seva part, les empreses de lloguer (rent a car) van registrar una pujada del 8,6% fins a les 45.153 unitats.