El Ministeri de Transports defensa que la línia aèria entre Menorca i Barcelona és la més adequada per posar en marxa un projecte pilot d'Obligació de Servei Públic (OSP) que controli els preus màxims en la ruta. El secretari general de Transport Aeri i Marítim, Benito Núñez, ha confirmat aquest dimarts en una reunió amb el Govern balear, feta a Menorca, que la ruta amb l'aeroport del Prat de Barcelona, proposada per l'executiu autonòmic, compleix amb els criteris de volum de tràfic, tarifa mitjana i competència en l'oferta.

L'encontre, en el que han participat també la directora general de Mobilitat del Govern balear, Lorena de la Vall, i el president del Consell de Menorca, Adolfo Vilafranca, ha servit per analitzar les diferents rutes aèries elegibles per posar en marxa el projecte pilot. El Govern balear ha demanat més informació per poder prendre una decisió definitiva sobre la iniciativa, amb la que s'intenten evitar preus abusius en la connexió amb Barcelona, la més demandada pels menorquins, fins al punt d'acumular gairebé un milió de passatgers a l'any.

A més de la ruta Menorca-Barcelona, també s'han elegit com a candidates unes altres dues que enllacen l'aeroport de Palma amb les ciutats de València i Sevilla, però finalment han estat descartades per registrar les tarifes mitjanes més baixes de les connexions entre la península i les Balears o no arribar el mig milió de passatgers. Les altres rutes que sí que s'han seleccionat per posar en marxa projectes pilot d'OSP són la línia Lanzarote-Madrid i la que enllaça la capital d'Espanya amb la ciutat autònoma de Melilla.