La campanya de joguines ja està activada. De fet, els més avançats en els darrers temps estan sent les mateixes cadenes de supermercat que, juntament amb els calendaris d'advent, afegeixen a la proposta de compra ordinària, ofertes en trencaclosques, nines o jocs de taula.

Així doncs, el sector de la joguina confia en la seva oferta perquè les vendes creixin també aquest any de cara al Nadal, malgrat els efectes de la inflació, del cost de fabricació i de la pressió de l'alça de preus en el desemborsament diari de les famílies espanyoles. El darrer Nadal, el preu mitjà de la joguina en aquest període va registrar una pujada mitjana del 5,4 %, segons un informe de NPD Group.

Per a aquest exercici, un informe d'Aldi assenyala que prop de 6 de cada 10 famílies espanyoles tenen previst invertir fins a 200 euros com a màxim en la compra de joguines. El sector va haver d'afrontar el 2022 la incertesa per la crisi a la logística i dels subministraments. Aquest temor ha desaparegut per a la imminent campanya de joguines, si bé els efectes de l'alça de preus sobre l'economia domèstica mantenen els ajustaments pressupostaris en la despesa familiar.

"En temps de crisi, la joguina és una categoria que resisteix millor que altres, ja que a les llars espanyoles el Nadal és sinònim de regals i nens contents i feliços", apunta la directora de compres d'una dels grans distribuïdors de joguines a Espanya, El Corte Inglés, Guadalupe Corzo. Aquest, també ha puntualitzat, tot i això, que la cadena de grans magatzems aplicarà una moderació en els preus de les seves joguines per a una campanya lliure d'interrupcions a la cadena de subministraments.

Buscadors i comparadors

El 2022, aquesta campanya va tenir un resultat global de vendes negatiu, amb caigudes del 3,1% i del 3,4% en valor i unitats, respectivament, segons NPD Group, tot i que va aconseguir tancar en positiu el compte de tot l'any amb un repunt del 0,4%, però una caiguda en unitats de l'1,2%. L'Associació Espanyola de Fabricants de Joguines (AEFJ) alerta com cada any de l'expansió al sector de la Xina, el gegant asiàtic, i advoca per consolidar i reforçar el clúster o el grup d'empreses del sector que col·laboren estratègicament

La mateixa AEFJ considera que els preus jugaran un paper fonamental en aquesta campanya davant la delicada situació econòmica de moltes famílies, però confien en la tradició i la necessitat de regalar joguines. Malgrat tot, per evitar sorpreses, la Fundació Créixer Jugant, amb el suport de l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguines (AEFJ), ha creat un cercador i comparador de joguines de referència.El seu nom és 'Ludomecum' i compta amb 250.000 visitants únics, gràcies al funcionament intuïtiu de les cerques i la connexió amb el servidor Google Shopping mitjançant la qual l'usuari no ha d'abandonar la pàgina si vol adquirir una joguina. 'Ludomecum' ofereix tots aquests serveis en un mateix lloc on es pot trobar la joguina perfecta per edats, categories i capacitats que es desenvolupen durant el joc, així com el millor preu del mercat en aquest mateix moment.