El nou Perte VEC IV per al vehicle elèctric i connectat destinarà 280 milions d'euros a la secció de bateries, la convocatòria de la qual es llançarà durant el mes vinent, ha anunciat aquest divendres el ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu. D'aquests fons, 100 milions es destinaran a ajuts directes, mentre que 180 milions es dedicaran a préstecs en "molt bones condicions financeres", ha assenyalat Hereu als mitjans durant una visita al saló Automobile Barcelona. Tal com el ministre va anunciar ahir, el BOE publica aquest divendres l'ordre de bases de la quarta convocatòria del Perte VEC, que gestionarà ajuts per 1.250 milions d'euros.

El Perte del Vehículo Eléctrico i Connectat ha mobilitzat fins ara prop de 2.500 milions d'euros, beneficiant unes 300 empreses en les seves tres convocatòries. "Crec que és una bona notícia perquè necessitem processos de transformació en la producció, incentivar la demanda i, també, expandir la xarxa de recàrrega", ha celebrat Hereu.

40.000 punts de recàrrega

El ministre també ha posat en relleu el treball conjunt entre el seu departament i el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, que ha permès assolir més de 40.000 punts públics de recàrrega de vehicles elèctrics operatius a Espanya. Això suposa un creixement del 33% respecte a l'any passat, i situa Espanya al sisè país d'Europa en infraestructura de recàrrega, amb més de 1.000 nous punts que s'instal·len cada mes.

Al saló de l'automòbil de Barcelona, Hereu ha convidat el conjunt del sector a presentar els seus projectes al Perte VEC IV "per esgotar tots els fons i continuar impulsant la transformació industrial del país". Durant la seva intervenció en l'esdeveniment "Accelerant cap a la mobilitat sostenible", emmarcat al saló de l'automòbil de Barcelona, Hereu ha subratllat la intenció del govern espanyol de recolzar al sector automobilístic per abordar la seva electrificació. "Hi hem estat, hi som i continuarem sent al vostre costat en totes les dimensions", s'ha compromès.

Així, ha desgranat les tres carpetes principals d'aquest procés d'electrificació: "Transformar" les fàbriques i el procés productiu, abordar les "infraestructures de recàrrega" i "incentivar" la compra de vehicles elèctrics, també a través del Pla Moves i altres polítiques públiques.

De fet, Hereu ha opinat que, tant per l'impacte d'aquests ajuts com per la presència de vehicles elèctrics "més assequibles", la societat viu actualment l'"inici de la democratització de la mobilitat elèctrica".