El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, s'ha reunit aquest dijous per primera vegada amb el president interí de Seat, Markus Haupt, amb qui ha analitzat els projectes de Seat a Espanya amb l'objectiu d'"avançar cap a la mobilitat sostenible".

Després que el directiu britànic Wayne Griffiths decidís deixar la companyia el passat 31 de març després de gairebé cinc anys com a màxim responsable de Seat i Cupra, Hereu ha abordat amb Haupt, en la seva primera reunió, la situació del sector de l'automoció. Anteriorment, fa una setmana, Haupt es va reunir amb el president de la Generalitat, Salvadó Illa. Ambdues parts el van viure com una primera presa de contacte "molt cordial", amb "bona sintonia", i van coincidir en la "necessitat de col·laborar conjuntament".

El ministre ha incidit en la transformació que viu el sector amb l'impuls de l'electrificació de l'automòbil. En la reunió, el ministre ha defensat la indústria espanyola d'automoció, "un sector estratègic que està afrontant una gran transformació en l'impuls de l'electrificació de l'automòbil".

També ha detallat a Haupt els ajuts que Seat i el Grup Volkswagen han rebut per part del ministeri, que, entre préstecs i subvencions, ascendeixen a més de 270 milions d'euros. En aquest sentit, Hereu ha valorat l'estratègia d'electrificació de la companyia i el grup a Espanya, amb els projectes en la gigafactoría de bateries de PowerCo a Sagunto, i l'electrificació de les seves plantes a Martorell i Navarra.

En total, el Perte del vehicle elèctric i connectat (VEC) gestionat pel Ministeri d'Indústria i Turisme, ha adjudicat gairebé 2.500 milions d'euros a prop de 300 empreses a través de les tres convocatòries llançades. I la pròxima convocatòria del quart paquet d'ajuts estarà dotada amb 1.250 milions d'euros (1.000 milions en préstecs i 250 milions en subvencions).

Factoria de Seat. Foto Seat
Factoria de Seat. Foto Seat

Dins del pla d'electrificació, el grup Seat continua avançant en la seva implementació. En la recent presentació dels resultats econòmics de la companyia, l'encara llavors president del grup Wayne Griffiths va recordar que -juntament amb el Grup Volkswagen, PowerCo i els partners de Future: Fast Forward- la companyia ha invertit 10.000 milions d'euros en l'electrificació a Espanya.

Una part significativa d'aquesta inversió, 3.000 milions d'euros, s'ha destinat a electrificar les instal·lacions de Martorell. La Línia 1 ja està en fase de presèries per a la producció de la família de cotxes elèctrics urbans del Grup Volkswagen, un projecte liderat per Seat en nom del grup de marques Core que ajudarà a democratitzar l'electromobilitat a Espanya i Europa.

Els models Cupra Raval i el Volkswagen ID2 sortiran d'aquesta línia de producció en la primera meitat del proper any. La construcció de la planta d'acoblament de bateries de 300 milions d'euros també està a punt d'acabar, contribuint encara més aquesta transformació, segons van destacar.