Les xifres de l'impacte del Mobile World Congress per sectors s'han de conèixer en les properes hores. Des d'ON ECONOMIA ja avancem una que constata com aquesta edició del 2023 ha recuperat les sensacions del 2019, abans de la pandèmia, i fins i tot les ha superades. En el sector de les pernoctacions, Manel Casals, Director General del Gremi d'Hotels a Barcelona, confirma que "s'han superat les expectatives i aquest Mobile ha estat realment molt bo". Així doncs, s'han venut prop de 20.000 habitacions d'hotel per vies oficials cada dia, de dilluns a dijous, tot i que també cal tenir en compte el cap de setmana anterior i previ a l'edició.

Retorn a la normalitat?

Casals constata que s'han registrat "nits de plena ocupació en molts hotels", condicionats a la ubicació que tinguessin respecte el congrés celebrat per Fira Barcelona a L'Hospitalet de Llobregat. I conclou: "A nivell de grans esdeveniments, hem retornat a la gran normalitat, malgrat haver una part del món que no poden viatjar per conflictes o el cas asiàtic on encara no s'ha tornat a una normalitat plena després de la covid". De fet, un dels temors previs al Mobile era com afectaria la presència de l'empresariat xinès, encara condicionat a les restriccions. Una sensació que també era compartida per altres sectors com el de l'alimentació, segons ens avançava l'Associació d’Empreses de Mercabarna a les portes d'obrir aquesta edició.

En aquesta línia, les previsions de Meliá Hotels per al segment de viatges “Corporatius” i el de Congressos i incentius (MICE, per les sigles en anglès) el 2023 són positives després de més de dos anys de pandèmia, ja que ha registrat rècord de vendes associades a grans esdeveniments tant a Madrid amb FITUR, com a Barcelona amb el Mobile World Congress. Quan es diu rècord és que van superar les xifres del 2019.

I l'oci nocturn?

Pel que fa al sector de l'oci nocturn, la patronal Fecasarm també pot celebrar que tanca un mes de febrer sublim. D'una banda, la facturació ha superat totes les expectatives amb un promig de facturació que ha augmentat el 30% respecte un cap de setmana normal i, especialment el percentatge s'ha incrementat tenint en compte els dies laborables. Els percentatges, en aquest sentit s'han enfilat a més del 50%. Les grans festes s'han replicat a tot arreu amb esdeveniments privats com el que va organitzar l'Hotel Ritz de Barcelona; d'altres més reduïts com el 4 Latas que fins i tot omplia les voreres dels carrers de l'Eixample per l'allau de persones; o els restaurants emblemàtics com el Salamanca que ha fet l'agost.

De fet, els increments en el sector de l'alimentació han anat del 20% al 40% en relació amb l’any 2022.  El volum de comandes per a aquesta edició són equiparables als distribuïts prepandèmia, l’any 2019. També pel que fa al Mercat Central del Peix de Mercabarna, on l’impacte de la restauració no és tan acusat, s'ha incrementat la venda amb peces grans de llamàntol blau i de llagosta (d’entre 2 i 3 kg), el cranc reial, peixos frescos tant salvatges com d’aqüicultura de primeres qualitats, llobarro, corball, salmó o rap.