Els espanyols van gastar 2.160 milions d'euros en cacau i xocolata l'últim any, fins al 15 de juny, mentre que van consumir un total de 161.000 tones malgrat l'increment dels preus, segons les dades de NielsenIQ pel Dia Mundial del Cacau, informa Europa Press.
En concret, els espanyols continuen consumint aquests productes que travessen un moment convuls per l'alça de preu en origen de la matèria primera -precisament el cacau- que ha provocat un encariment de tota la família (cacaus més xocolates) del 17,7% l'últim any a Espanya, que s'uneix al creixement registrat l'any anterior en un 10,2%, amb la qual cosa l'increment de preu acumulat en dos anys és de gairebé un 30%.
L'informe mostra un comportament dispar entre cacau i xocolata, ja que els primers eleven el seu preu un 21,2% davant el 7,5% del segon, motivat perquè els productes de xocolata tenen una concentració de cacau més elevat entre els seus ingredients.
D'aquesta forma, la demanda no s'ha reduït en la mateixa mesura que l'augment de preus i així només baixa un 2,6% en conjunt: un 3,2% menys per a la xocolata i un 1,7% menys per al cacau.
A més hi ha categories que veuen com creix la seva demanda, com els snacks de xocolata, que eleven el seu volum un 3,5%, senyal que els consumidors continuen reservant-se moments de plaure, fins i tot en un entorn de despesa més prudent.
Un altre dels productes que augmenta la seva demanda té a veure amb la innovació i comoditat en un pot, així les cremes per untar creixen un 2,9% en volum respecte a fa un any, a causa de la seva versatilitat i que han mantingut moderats els augments de preu.
"Malgrat el sotrac dels preus, el mercat total del cacau i la xocolata continua generant més de 2.000 milions d'euros anuals a Espanya, la qual cosa dona fe de la seva rellevància cultural i la seva importància emocional. Els consumidors poden estar retallant, però no estan eliminant l'alegria: les cremes per untar i els snacks estan demostrant que els petits plaers encara tenen un lloc a la cistella de la compra", ha explicat l'account developer de NIQ, Víctor Martínez.