El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, insta el Govern de Pere Aragonès a fer possible l’ampliació de l’aeroport del Prat i manté que, si no ho fa, li exigirà responsabilitats econòmiques per la “manca de gestió”.

Tal com va avançar en una recent entrevista a ON ECONOMIA, Sánchez Llibre ha reiterat aquest dissabte als micròfons de Cope Catalunya que si el Govern no es pren seriosament aquesta qüestió serà una “greu irresponsabilitat” i estarà “prenent el pèl” als empresaris.

Sánchez Llibre manté que l’executiu català “està dilatant” la resolució de l’ampliació i “no s’atreveix a prendre una decisió tan important com és la connectivitat de Barcelona al món”. Ha indicat que té la paraula del president, Pere Aragonès, de "possibilitar" l'ampliació del Prat i que espera que “la compleixi”. I li ha exigit que prengui ràpidament una decisió al temps que ha advertit que si el projecte no tira endavant els haurà fet “perdre el temps”.

En l’entrevista anterior a ON ECONOMIA, Sánchez Llibre ja va avançar que Foment estava disposada “a demanar responsabilitats a la Generalitat i a l'Estat central si una inversió que hauria d'estar aprovada i en marxa es retarda un any més”. Va recordar que Foment ha entregat 11 possibilitats per a l'ampliació de l'aeroport i que, per això, demanem que no es demori.

“Nosaltres al novembre vam estar a la Comissió Europea, vam parlar amb el gabinet del comissari de Transports i ens van notificar que si la Generalitat i l'Estat no porten a terme l’ampliació de l'aeroport, perdrem aquesta gran oportunitat. Jo tinc el compromís del president de la Generalitat, quan li vam explicar que nosaltres treballaríem en una proposta desinteressadament, de que ell analitzaria les propostes i que, finalment, l'ampliació de l'aeroport seria una realitat”, va indicar Sánchez Llibre.

I va advertir que la decisió sobre l’ampliació de l’aeroport s’ha de prendre abans de l’estiu perquè “no valdrà que la plantegin d’aquí a 12 mesos perquè seria prendre’ns el pèl i els empresaris no estem perquè ens prenguin el pèl. Se'ns ha de respectar. Nosaltres, la societat civil barcelonesa, volem l’ampliació de l’aeroport, és fonamental per la competitivitat del país i no volem perdre aquesta oportunitat”.

L’aeroport del Prat va fregar l’any passat els 50 milions de passatgers (concretament, 49,9 milions) i, segons les previsions, l’any vinent s’enfilarà fins als 55 milions, la seva capacitat màxima. Òscar Oliver, especialista en matèria aeroportuària, ha advertit que, quan s’arribi als 55 milions, “s’estarà estressant l’operativa” amb tot el que això suposa: congestió, endarreriments i, per tant, pèrdua de la qualitat del servei. Indica que aquesta situació de col·lapse pot durar anys, fins que es posi en marxa l’ampliació de l’aeroport, que encara no s’ha decidit.