Representants del Govern espanyol i de la Generalitat han constituït aquest dijous la comissió tècnica per a la millora de l'Aeroport de Barcelona-El Prat, tal com van acordar el ministre de Transport i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, i la consellera de Territorio de la Generalitat, Ester Capella, el passat 10 de gener. Per part del Govern han participat en la reunió el secretari general de Transport Aeri i Marítim, Benito Núñez; el director general d'Aviació Civil, David Benito, i el tècnic de la Direcció General d'Aviació Civil, Andrés López. La delegació de la Generalitat ha comptat amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas; el president i conseller delegat d'Aeroports de Catalunya, Daniel Albalate, i el director general de Coordinació Interdepartamental, Marc Ramentol.

Sanglas ha explicat que l'objectiu de la comissió és "buscar una fórmula per ampliar l'Aeroport d'El Prat o decidir si realment es vol o no" aquesta ampliació. Ha afegit que la reunió ha servit per intercanviar documentació i decidir que s'avançarà a través de grups de treball en punts com la governança de l'aeròdrom, els elements de la infraestructura i les connexions ferroviàries.

"Una vegada acordem els membres que han de formar part d'aquestes comissions, seran les comissions paritàries les que hauran d'abordar cada un d'aquests aspectes", ha afegit. El secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat ha dit que la voluntat és que en la pròxima reunió s'aportin propostes i que els treballs de les comissions es puguin finalitzar abans de final d'any.

Finals de 2024

Sanglas ha explicat que un dels punts en què ha posat èmfasi la Generalitat és "parlar de la necessitat del sistema aeroportuari català". Ha apuntat que els treballs de la Comissió "no només ha de pensar l'Aeroport del Prat, sinó que també ha de tenir en compte" els de Girona i Reus (Tarragona).

Per això, han introduït l'element de les connexions ferroviàries, ja que el Govern advoca per una visió multipista i creu "que és un model que existeix en l'àmbit europeu". Ha lamentat que el debat se centra només a l'Aeroport de Barcelona i que "existeixen altres infraestructures al país de tipus aeroportuari".