El primer Amazon Prime Day del 2023 va donar lloc a més de 385 milions d'articles venuts i tornarà a passar aquesta setmana a partir de la matinada del 9 al 10 d'octubre. Tot i que aquest pot ser un moment emocionant perquè els compradors aprofitin les ofertes exclusives, també cal entendre la seva màquina que ha portat a un èxit absolut en molt poc temps. De fet, el Prime Day 2020 ja va superar totes les expectatives i va convertir-se en el primer de totes les edicions successives. 

Tan sols el primer dia, Amazon va veure un augment del 700% a les unitats venudes, marcant rècords inimaginables. De fet, durant el Prime Day, els venedors associats, la majoria d'ells sent petites i mitjanes empreses, obtenen en dos dies beneficis més importants que la resta de l'any, superant els 3,5 mil milions de dòlars en vendes. Per això, és tan important entendre aquest sistema de venda des de dos vessants: la del client, però també la del venedor.

Base de dades sense precedents

Amb més de 200 milions de membres Prime a tot el món i centenars de milions de comptes de clients actius, podeu aprofitar la cobertura global d'Amazon mitjançant les capacitats logístiques internacionals molt avançades de la companyia. Sigui en l'àmbit local o global, Amazon es presenta com una ajuda a vendre. Així doncs, asseguren que poden arribar a oferir més de 45.000 € en beneficis potencials, inclòs un 5% de devolució a les vendes amb marca i molts més incentius, com enviaments Prime amb descompte, emmagatzematge o devolucions amb Logística d'Amazon.

Fiscalitat europea

Per això, en el registre a aquest canal, també es dona la possibilitat de marcar el perfil de venedor i detalla la fiscalitat i totes les particularitats des de cada regió des d'on es gestiona. Si ens centrem en la Unió Europea, Amazon assegura que entendre els codis fiscals i les regulacions de productes, crear fitxes efectives i oferir un servei d'atenció al client localitzat pot ser difícil quan opereu a altres països europeus. Per això, també en aquest cas, disposen d'eines i serveis al client per treure el màxim profit de la creixent base de clients paneuropea. I, en paral·lel, oferten un accelerador d'expansió europeu, una solució d'expansió automatitzada gratuïta que crea les vostres llistes de productes, estableix preus, ajusta les plantilles i la configuració d'enviament i escriu els vostres productes als programes de gestió de compliments dels llocs web als que trieu ampliar.

D'altra banda, cal tenir en compte que si es venen productes a qualsevol país de la UE, és possible que hàgiu de registrar un número d'IVA. L'IVA és un impost que s'aplica a Europa als costos dels consumidors. En aquest cas, el gegant d'Amazon també ho té tot pensat i aplica eines que poden ajudar a fer que el registre d'un número d'IVA sigui senzill i sense problemes. Amazon accepta pagaments a moltes monedes i paga a la moneda local de cada client per accelerar el processament.

Totes aquestes avantatges resulten molt fàcils de trobar i accedir en les últimes hores. De fet, el Prime Day vol erigir-se en una doble eina i aprofitar el ganxo mediàtic d'aquests dies que, fins i tot, poden superar els de les festes de Nadal o altres dates assenyalades. Segons un estudi del mateix Amazon, assegura que durant el Prime Day es tendeix a vendre articles més cars, així com productes d'alta demanda i de gran volum. Els preus amb descompte i les vendes promocionals acaben resultant essencials.