El ministre d'Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, ha anunciat aquest dijous que Espanya obrirà dues noves oficines comercials als Estats Units, una a Boston i una altra a Houston, per defensar els interessos dels empresaris espanyols al país.
"Obrirem dues oficines comercials noves, una a Boston i una altra a Houston, precisament per ajudar les nostres empreses, els nostres exportadors, a assentar-se als Estats Units", ha assenyalat Cuerpo, en declaracions a la cadena Cope recollides per Europa Press.
El ministre ha destacat les interdependències que existeixen entre les economies espanyola i estatunidenca "i aquests interessos creuats són els que garanteixen que les administracions públiques, els poders públics", hagin de posar tota la seva atenció per protegir-los.
"Aquesta relació bilateral és un tresor i aquesta protecció és en el que hem d'estar i és en el que està Espanya, i a més, precisament, en l'àmbit europeu, que és el que regeix en matèria d'acords comercials, ajudant que es pugui implementar com més aviat millor l'acord que ja vam signar a l'agost per donar als nostres empresaris també un horitzó predictible, a mitjà termini, perquè puguin prendre les seves decisions, efectivament, sense por que les condicions canviïn en els pròxims mesos", ha subratllat.
"Els diria a les més de 1.600 empreses amb les quals hem contactat, amb interessos als Estats Units i exportadores, que els estem donant suport, intentant que siguin capaços de navegar en aquest context incert des de fa un any amb l'arribada dels aranzels", ha afegit.
Sobre les mesures que estudia el Govern per pal·liar els efectes econòmics en famílies i empreses, Cuerpo ha insistit que no es descarta cap mesura per ara, tot i que creu que és aviat, perquè encara cal veure com impacta aquest conflicte sobre l'economia espanyola i sobre els preus. En tot cas, el ministre d'Economia ha deixat clar que la pujada de preus energètics dependrà de quant duri el conflicte.
Espanya no canvia de posició
Cuerpo ha afirmat a més que el Govern manté una postura clara respecte al conflicte actual i al seu paper dins de les aliances internacionals. Segons ha explicat, "Espanya no ha canviat en cap moment la seva posició, sense matisos, pel que fa a la no participació en aquest conflicte". "Ens hem mantingut ferms", ha recalcat.
Així i tot, el ministre ha defensat que Espanya manté el seu compromís amb els socis europeus i que sí participarà en la defensa d'altres estats membres si calgués. A més, ha explicat que el canceller alemany, Friedrich Merz, va traslladar aquest missatge al president estatunidenc després de la seva reunió de l'altre dia.
Així mateix, ha assegurat que "Espanya no està confrontant amb ningú, sinó prenent una decisió en un àmbit sobirà, com és la política exterior", i ha afegit que "no es pot donar per fet que decisions en un marc de sobirania domèstica puguin comportar algun impacte negatiu".
