La CEOE ha advertit de l'increment de costos per a les empreses que suposarà l'obligació d'oferir serveis d'atenció al client en les llengües cooficials d'Espanya a totes aquelles companyies amb més de 250 empleats o 50 milions de facturació, independentment d'on operin.

Fonts de la patronal han mostrat a EFE la seva "preocupació" pel cost i la càrrega burocràtica que pugui suposar el pacte assolit entre el Govern i Junts respecte al projecte de llei d'Atenció a la Clientela.

En espera de conèixer el text i abast concret de l'acord, la CEOE considera que va en contra de la necessària reducció de la càrrega burocràtica que defensen i suposarà "un increment dels costos operatius i d'adaptació", així com una "pèrdua de competitivitat".

Així mateix, la CEOE ha mostrat la seva "inquietud per l'impacte sobre l'eficiència i la qualitat del servei que implicaria l'adopció d'obligacions respecte a les llengües cooficials en empreses sense implementació als seus respectius territoris".

Junts va anunciar ahir un acord amb el Govern per "blindar" el català en aquest projecte de llei, que ha rebut 234 esmenes i que es troba en tramitació parlamentària al Congrés dels Diputats.

Posteriorment, des del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 va assenyalar que la possibilitat de reclamar en el servei d'atenció al client en llengües cooficials només es contemplés a les grans empreses que ofereixin els seus productes o serveis en aquests territoris.

No obstant això, PSOE i ERC han deixat obert i pendent del debat parlamentari l'extensió a tot el país de l'obligació per a les grans empreses de prestar l'atenció al client en català i la resta de llengües cooficials.

CEIM veu un "atemptat contra la llibertat empresarial"

En un comunicat, la patronal madrilenya CEIM ha considerat "intolerable" la intromissió del Govern en les empreses, atemptant "contra la llibertat empresarial per interessos polítics".

CEIM ha criticat que aquestes mesures no es debatin prèviament amb les empreses i ha assegurat que aquelles que operen o mantenen relacions comercials amb Catalunya ja ofereixen de forma majoritària aquesta possibilitat als seus clients i proveïdors, "fruit de la seva pròpia estratègia empresarial i de negoci, sense necessitat d'imposicions".

És una decisió, han assegurat els empresaris madrilenys, que "obeeix només a un acord polític aliè a l'interès general, que implica acontentar als nacionalistes i seguir en el poder."