Espanya repeteix un trimestre més com el destí més atractiu per a la inversió en nous hotels després que l'any passat desbanqués el Regne Unit. I dins d'Espanya, Catalunya ha concentrat la meitat de tota la inversió. Així, entre gener i març, les cadenes hoteleres han invertit en Catalunya 292 milions d'euros, la meitat dels 560 milions empresos a Espanya, segons la consultora immobiliària CBRE, consultoria internacional en temes immobiliaris.
La inversió hotelera en Catalunya ha registrat un increment del 91% més que en el primer trimestre de 2024. Entre les ciutats europees, Barcelona concentra gairebé el 80% de la inversió de gener a març gràcies a quatre operacions, entre les quals destaca la compravenda de l'hotel AC Barcelona Forum, valorada en 75 milions d'euros. En el trimestre, Barcelona ascendeix del sisè a cinquè lloc entre les grans metròpolis europees. Madrid va desbancar París el 2024 i es consolida com la segona ciutat més atractiva per a la inversió hotelera, per darrere de Londres. Lisboa, que el 2024 no apareixia en el rànquing, ascendeix en el primer trimestre a la quarta posició, per darrere de Roma i per davant de Barcelona. Així, el top-5 el componen Londres, Madrid, Roma, Lisboa i Barcelona.
En conjunt, segons CBRE, la inversió immobiliària en el mercat català ha crescut un 53% en els tres primers mesos de 2025 i ha assolit els 640 milions d'euros. Es tracta d'una tendència a l'alça iniciada l'any 2024 i que se situa un 24% per sobre de la mitjana dels 10 anys anteriors (514 milions d'euros) i un 39% superior en comparació amb el conjunt de l'Estat.
“El gran èxit de la inversió hotelera en Barcelona es deu principalment a dos factors: l'extraordinari funcionament de l'operativa hotelera a la ciutat, en termes d'ocupació i ingrés per habitació disponible, i la moratòria hotelera imposada el 2015,” ha apuntat el director de l'oficina de CBRE a Barcelona, Xavier Güell. “La impossibilitat de construir nous hotels a Barcelona els converteix en béns escassos i molt valorats. Els preus no han fet més que augmentar en l'última dècada a causa de l'alta demanda i l'oferta limitada”, ha constatat Güell. “El posicionament de Barcelona com a destinació turística ha permès consolidar el sector hoteler com el principal focus d'inversió en el mercat català”, ha conclòs la responsable d'investigació de CBRE Barcelona, Marta Tarrío.