La Generalitat tira endavant un pla especial al voltant de l’aeroport de Lleida-Alguaire (Segrià) per generar superfície per construir nous hangars i, d'aquesta manera, atraure més empreses del sector aeronàutic. Així ho ha indicat aquest dissabte la consellera de Territori, Sílvia Paneque, en una visita a la nova residència per als pilots que s’estan formant en aquestes instal·lacions.
De moment, aquesta residència per a pilots compta amb 30 alumnes, molts estrangers, si bé s’espera que arribi als 150 quan assoleixi la seva plena capacitat abans de l’estiu de l’any vinent. La nova residència s’ha construït a base de mòduls en només 10 mesos.
L’acadèmia de formació lituana BAA Training s’encarrega de la formació dels nous pilots. Els cursos tenen una durada d’entre 12 i 18 mesos i ja acullen més de 200 alumnes.
A més de la nova residència, la consellera Paneque també ha visitat l’hangar de l’escola de formació BAA Training –de 1.200 metres quadrats– i un altre –de 625 metres quadrats– de la companyia d’aviació corporativa lleidatana Vall Wings, que pertany a Òscar Vall Esquerda, un dels tres germans propietaris del grup alimentari Vall Companys.
En la seva pàgina web, Vall Wings es presenta com “l’aviació d’alt nivell que mereixes”. Ofereix des de vols per a executius a la compravenda d’avions. Compta amb el corresponent certificat d’operador aeri, conegut en el sector per les sigles AOC. També lloga aeronaus sense tripulació, per a viatges de negocis o escapades personals.
Vall Wings participa en tres companyies aèries europees: a l’alemanya AeroOps GmbH & Co Charly India KG, domiciliada a Tanusstein (Hesse), de la qual en controla el 100% dels 3 milions d’euros de capital social; i Dropsounds, de Lisboa, de la qual també n’és propietària al 100%. A més, ostenta una participació del 20% de la també portuguesa JetUp LDA, domiciliada a l’aeròdrom Vilar de Luz, prop de Porto.
La potenciació de les instal·lacions de Lleida-Alguaire compta amb suport empresarial. En una nota de prensa conjunta signada el juny passat per la Cambra de Comerç de Barcelona, Pimec, RACC, Cercle d’Economia, Barcelona Global, FemCat, Col·legi d’Economistes i Fira de Barcelona, s’indicava que el futur aeroport del Prat “no pot entendre’s com una infraestructura aïllada, sinó com a nucli central d’un sistema aeroportuari integral i integrat per a Catalunya, que inclogui els aeroports de Girona, Reus, Lleida-Alguaire i Sabadell, amb especialitzacions funcionals i una visió coordinada de l’espai aeri català”.
Després d’anys en què la pista d’Alguaire ha estat infrautilitzada, ara es planteja una ampliació de les instal·lacions per donar cabuda a més hangars. Paneque ha indicat que el pla especial posarà disposició de les empreses nous solars per a fer créixer les “oportunitats que s’estan generant al voltant de l’aeroport”.