Els adolescents espanyols són els europeus que més utilitzen el pagament a través de l'smartphone, un mètode que creix de forma constant i que assoleix ja el 54,6% dels pagaments dels joves, segons les dades dels usuaris de l'app Pixpay. Segons el baròmetre 'Els adolescents i la paga', elaborat per aquest mètode de pagament, a França els pagaments que fan els adolescents a través de l'smartphone representen un 40,2% i a Itàlia, un 38,5%. Les noies són les que més utilitzen Apple Pay i Google Pay.
D'altra banda, d'acord a les mateixes dades, els adolescents espanyols realitzen una mitjana de set pagaments amb targeta al mes (igual com els adolescents francesos i davant els 4 dels italians), amb un import mitjà de transacció de 7,62 euros.
El 12% de les compres dels adolescents es realitzen online, sent els nois que realitzen més compres online que les noies, 14,4% els nois davant 9,7% les noies, recull l'estudi d'aquesta aplicació que ofereix els adolescents de més de 10 anys una alternativa als bancs tradicionals amb una targeta de pagament i una aplicació mòbil que els permet rebre diners, pagar i estalviar.
L'estudi amb les dades de Pixpay mostra que el 48% dels nens rep regularment la paga de manera setmanal o mensual. A França el percentatge assoleix el 54%, mentre que a Itàlia ronda el 41%.
Dins d'Espanya, per comunitats, els adolescents de les Balears són els que més diners reben al mes, 64,13 euros, seguits dels de País Basc (62,55 euros) i Navarra (62,48). En l'extrem contrari, els de Castella i Lleó (29,20 euros), Castella-La Mancha (35,32) i La Rioja (36,77) són els que menys.
En general, els adolescents es gasten la seva paga principalment en menjar (40%), del qual el 10,6% es gasta en restaurants, el 18,8% en supermercats o botigues d'alimentació i el 10,8% en menjar ràpid. El segueixen les compres de roba i accessoris (15%) i les de regals, souvenirs i sortides a cinema, concerts o teatres, juntament amb les de bellesa i benestar (5%).
Les marques que més consumeixen
Quant a les marques més consumides pels usuaris adolescents de Pixpay estan Shein, Bershka i McDonald's, en el cas de les noies, i Apple, Playstation i McDonald's, per als nois.
El 'top ten' de les noies està fonamentalment ecentrado en la moda i inclou a Stradivarius en quart lloc, seguit de Zara, Pull&Bear, Apple, Primark, Sephora i El Corte Inglés; mentre que els nois completen la llista del més consumit a Google, Steam Games, AliExpress, Shein, Uber Eats, Pull&Bear, Bershka i Uber.
La màrqueting mànager de Pixpay, Claudia Quevedo, ha defensat que, a més d'un sistema de pagament segur, l'app és una eina d'educació financera i que la "missió" de la companyia és "ensenyar els nens a gestionar el seu pressupost de forma independent i conscient, implicant els seus pares."
De la mateixa forma, es fomenten pautes de consum més sostenibles i conscients, analitzant les despeses i la seva empremta de carboni o ensenyant a estalviar.