No ens estranya gens la catalanofòbia que corre per les espanyes per part de molts ciutadans o empreses. Escoltant les barbaritats que deixen anar per la boca els polítics, el més normal és que molts no es tallin un pèl a l'hora de vomitar el seu menysteniment cap al nostre país o la nostra llengua. A molts els hi surt escuma per la boca i comencen a convulsionar només de sentir que algú parla català. La darrera bajanada la va dir Isabel Díaz Ayuso parlant de les seves cosines catalanes que saben les comarques de Catalunya però no els rius d'Espanya, diu. S'ha de ser pocavergonya. El meteoròleg de TV3 Francesc Mauri ja li va respondre de manera demolidora. Fa unes setmanes, un dels actors més estimats pel públic català, Ramon Peris-March, més conegut com el Petri del Club Super 3, ja va viure una situació lamentable per part d'una companyia telefònica, focus habitual de catalanòfobs que es creuen amb el dret de dir el que els hi surti del monyo i de faltar al respecte.

petri
Ramon Peris-March, 'Petri' / TV3

El van trucar a casa. I va assistir a una nova versió del "hábleme en español que estamos en España". En Ramon, com sempre que despenja, va respondre en català al treballador que li volia vendre ves a saber què. I quina va ser la resposta que va rebre?:  "No tengo que comprender este cochino idioma". Resposta fastigosa a la qual només se li podia respondre de manera demolidora, com ho va fer en Ramon: "Li he dit que era un racista i un xenòfob i ha penjat". Ara, un altre usuari ha fet saber què li ha passat per part de Vodafone Spain. Una altra demostració del tipus de gentola que contracten en moltes companyies, i de la impunitat per insultar una llengua com el català. Explica que ha parlat amb una "amable teleoperadora (central València)", dit amb tot el sarcasme del món. Una teleoperadora que no s'ha tallat un pèl a l'hora de dir-li, quan ell parlava en català, que "'NO ENTIENDO EL POLACO'. Es així com preteneu fidelitzar als vostres clients de Catalunya q fugen en massa de tarifes tan abusives com el vostre maltracte? Xcert, feliciteu-la X una nova baixa" i especifica, davant la incredulitat generalitzada, que "Li he dit que estava trucant a Catalunya i que es passés al català i m'ha replicat que ella no parlava/entenia el "polaco". Absolutament indecent. La xarxa, traient foc pels queixals:

Respecte de la companyia cap a aquest client i la seva llengua cap ni un, odi al català, tot el del món. Això sí, tal i com ell mateix exposa, "des de que em vaig donar de baixa la setmana passada x unes tarifes vergonyants no han deixat d'assetjar-me a mi i a la meva família pq no féssim la portabilitat. Un cop feta, continuen igual fins el dia d'avui q els agafo el telèfon per pura cortesia i passa el q passa". Per cert, és la mateixa companyia que va trucar en Ramon Peris-March... Cal alguna demostració més de la seva catalanofòbia? A casa ho tenim clar: abans ens comunicarem amb senyals de fum que contractar aquesta companyia telefònica.