L'Óscar García Junyent és un tipus que tots els culers volem que li vagin bé les coses. És una d'aquelles persones que són tot bonhomia, bona gent fins a dir prou i que els qui el coneixen sempre tenen paraules bones sobre ell. Un tipus que es fa estimar i a qui la vida va castigar fa quatre anys amb el cop més dur, la mort de la seva filla gran per culpa d'un maleït càncer quan tenia només 21 anys.
L'exjugador del Barça, forjat a La Masia, que va jugar a les ordres de Cruyff, Robson o Van Gaal, des que va penjar les botes va començar una carrera a les banquetes, i ja pot dir que té un currículum considerable, havent entrenat ja a molts equips: Maccabi de Tel Aviv, Brighton, Watford, Salzburg, Saint-Étienne, Olympiacos, Celta, Chivas o Ajax han comptat amb ell, i des d'aquest estiu, el seu talent i el seu tarannà han aterrat a Polònia. L'Óscar dirigeix, des d'aquesta temporada, el Pogoń Szczecin de la primera divisió d'aquell país. Una nova etapa com a entrenador, ara a Polònia, i de moment, les coses no li van pas malament, ja que té al seu equip classificat en tercera posició després d'11 partits.
Tots els culers ens alegrem que li vagin bé les coses. Igual com tota la gent que l'estima. I d'entre aquests, dues persones, les dues persones a qui més estima del món, les seves altres dues filles, la Jana i l'Emma, felices de veure somriure el seu pare. I ara, la petita ha vist aquest somriure a un pam, perquè li ha anat a fer una sorpresa emocionant a son pare a Polònia. L'Emma, rossíssima, altíssima i amb un somriure idèntic al de l'Óscar, és una extraordinària genet, que està aconseguint molts èxits damunt d'un cavall, i que s'està forjant una sòlida carrera en les diferents competicions en les quals participa.
Entre cursa i cursa, l'Emma sempre té un forat per anar a veure al seu pare, com acaba de fer. Una visita a l'estadi del seu equip que ha fet que l'Óscar estigui molt orgullós i feliç amb la seva filla petita al costat.
Una visita en la qual l'Emma va poder comprovar de primera mà l'èxit que està tenint el seu pare a Polònia. Perquè el tècnic català ha convertit el seu equip en una de les sensacions del campionat, un dels equips més en forma de l'Ekstraklasa, amb cinc porteries a zero en els últims deu partits, tal com apunten al diari Sport. I la Jana i l'Emma, emocionades veient com el seu pare triomfa en aquesta nova aventura a les banquetes, aquesta vegada des de Polònia. Unes filles orgulloses del seu pare i un pare orgullós de les seves filles.
Tant de bo al bo de l'Óscar li vagi tot de meravella en aquesta època de la seva vida, tant de bo aconsegueixi molts èxits amb el Pogoń Szczecin, ell, més que ningú, s'ho mereix. I segur que la Jana i l'Emma, i la Mariona, allà on estigui, celebrant els seus èxits, tot i que l'èxit més gran a cals García és l'amor extraordinari d'aquest pare i de les seves filles.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!
