Mai no ens cansarem de recomanar ferventment un compte de Twitter absolutament IMPRESCINDIBLE. Pels amants de la nostàlgia, especialment, la televisiva, és un must seguir aquest compte perquè regala cada dia imatges impagables de la història de TV3. Imaginin la d'imatges impactants, sorprenents i espaterrants que ha donat Televisió de Catalunya en els seus 40 anys d'història. Imaginin la de situacions absurdes, peculiars, emotives, commovedores o hilarants que s'han produït en les quatre parets de Sant Joan Despí, en els seus platós o en les seves connexions. Doncs bé, totes elles estan a l'abast del compte oficial de l'Arxiu de TV3, que cada dia penja vídeos de diferents moments sensacionals. Com el que acaben de penjar on hi vèiem un joveníssim Salvador Alsius, quan donava les notícies, amb barba i bigoti. I no. No es tracta del seu famós santoral.

Deia aleshores el bo d'en Salvador, el desembre de 1984: "Davant les estadístiques que parlen que una mitjana de 18 diputats passen cada dia per la infermeria del Congrés, víctimes de petites afeccions, la cambra baixa espanyola ha decidit fer un pas per millorar la salut de ses senyories. Ara, a més de sotmetre's, una vegada cada any, a una rigorosíssima revisió mèdica, podran també suar fent salut al gimnàs i la sauna que acaben de ser inaugurats". I sí. Mostraven tot seguit unes imatges vintage ben curioses, amb, atenció, fins i tot un punching ball de boxa, per anar donant cops quan tinguessin temptació els diputats de fotre una bufetada als de la bancada del davant. També hi havia un joc de peses, una bicicleta estàtica d'aquelles que ara deu tenir floridura agafant pols i quatre màquines mal comptades en una habitació fosca. Fins i tot, una sauna.



"A partir d'ara, els parlamentaris podran lluitar contra l'estrès a pocs metres de l'hemicicle", pregonava el reporter. "Los diputados son personas que en general disponen de poco tiempo libre. El hecho de tener un gimnasio bastante a mano, en el edificio, les reportará un beneficio muy grande", deia el doctor García Marín, aleshores cap dels serveis mèdics del Congrés. I comptaven amb els testimonis de diputats d'aquella època. Per exemple, Josep López de Lerma, de 'Minoria Catalana', deia que "No crec que tinguem molt de temps. Em sembla més aviat una cosa d'humor". O Marcos Vizcaya, de 'Minoria Basca': "Yo hubiese preferido un squash, que es lo que solicité, porque es mucho más entretenido que la sauna, que es mucho más, diríamos... abstencionista". O una joveníssima Anna Balletbó, "jo, si tinc una estona, hi aniré. De tota manera, també aniria a fer footing si ens organitzessin unes petites curses, i a lo millor seria més barato". El millor, el final. Escoltin:
El desembre del 1984 s’inaugurava al Congrés de Diputats un gimnàs equipat amb una sauna per als parlamentaris. L’objectiu era millorar la salut física dels diputats. Qui sap si encara funciona! pic.twitter.com/BjwPdPom9m
— Arxiu TV3 CatRàdio (@ArxiuTV3CR) January 23, 2023
Qui sap si encara funciona!, es pregunta l'arxiu de TV3 i Catalunya Ràdio. Qui sap... El que sí funciona és l'oficina de correus, la comissaria de policia, l'escola bressol o la consulta mèdica que hi ha al Congrés, una petita ciutat dins de Madrid. És clar que res comparable amb el Senat, on fins i tot hi ha una piscina. Com bé va dir un senador d'Unió Democràtica fa uns anys, de qui no cal dir el nom, "els que som creients, quan anem al Senat tenim una crisi de fe, perquè dubtem que hi hagi una vida millor"... No cal que ho jurin.