El Reial Madrid segueix a lo suyo. És a dir, segueix avorrint a les ovelles i afavorint-se per decisions arbitrals. Si a la primera jornada li van regalar un penal inventat contra Osasuna (quan va ser Mbappé qui va trepitjar al defensa rival), aquest diumenge, en la segona jornada, victòria per 0 a 3 al camp de l'Oviedo, el VAR no va voler veure una falta de Tchouameni a un jugador asturià previ al primer gol d'Mbappé, ni una empenta de Huijsen a un davanter rival quan el marcador assenyalava només un 0 a 1. Nada nuevo bajo el sol. En tot cas, el que sí és nou és que el nou tècnic madridista, Xabi Alonso, deixés Vinicius jr. a la banqueta i sortís de suplent a la segona meitat. El brasiler, un exemple d'esportista lamentable, va fer el que sempre fa: faltar el respecte a l'afició rival, als companys, enfotre's del mort i de qui el vetlla, creure's que està per damunt del bé i del mal i marcar paquet perquè va aconseguir marcar el 0 a 3 definitiu. Després del partit, una publicació, amb el jugador brasiler assenyalant al cel (o al marcador) amb una mà, i amb l'altra, posant-se un dit a l'orella, i la frase: "Eu sou isso aí..." ("Jo soc així").

Vinicius, després del partit contra l'Oviedo IG
Vinicius, després del partit contra l'Oviedo IG

Jo soc així, diu. I com és així? El que dèiem: un jugador que es pensa que és la reencarnació de Pelé, amb uns valors penosos, que es passa el partit buscant brega i buscant algun rival, sigui de l'equip contrari, sigui l'àrbitre, sigui l'afició. Vinicius sembla com si no fos feliç, o fos insuficient, dedicant-se a jugar i prou. No en té prou intentant jugant bé, que si no munta el numeret, no està content. Aquest diumenge l'entrenador madridista va sorprendre deixant-lo a la banqueta, una mostra que no es casa amb ningú. I què va fer ell quan estaven jugant els seus companys? D'entrada, dos gestos qüestionables des de la banqueta: un gran i expressiu badall, i després, riure de mala manera quan el partit estava empatat a zero. I després, ja jugant, increpant àrbitre i afició amb Mbappé tapant-li la boca i la cirereta del pastís quan va saltar a la gespa del Carlos Tartiere, quan després de marcar el seu gol va enviar a Segona Divisió a una afició que portava 25 anys sense jugar a Primera, i que encaren aquesta temporada amb tota la il·lusió del món.

Vinicius, badallant durant l'Oviedo   Reial Madrid MEGA
Vinicius, badallant durant l'Oviedo - Reial Madrid MEGA
Vinicius, durant l'Oviedo   Reial Madrid MEGA
Vinicius, durant l'Oviedo - Reial Madrid MEGA
Vinicius, durant l'Oviedo   Reial Madrid MEGA2
Vinicius, durant l'Oviedo - Reial Madrid MEGA
Vinicius, durant l'Oviedo   Reial Madrid MEGA3
Vinicius, durant l'Oviedo - Reial Madrid MEGA
Vinicius, enviant a Segona l'Oviedo, durant l'Oviedo   Reial Madrid MEGA
Vinicius, enviant a Segona l'Oviedo, durant l'Oviedo - Reial Madrid MEGA

Un gest amb els dos dits que no treu a res. A què bé això, quan és una afició que ni li va ni li ve? Mal esportista que provoca crispació allà on va. A El Chiringuito ho han analitzat, cantant-li les quaranta. Edu Aguirre, que ha estat rebut a Oviedo amb honors i carinyo, ho desaprova completament ("A mí me ha dolido mucho, ha sido un gesto muy feo"). Més rotund ha estat el presentador. Josep Pedrerol, només començar, que tot i destacar el nivell de Vinicius, li ha fotut una repassada descomunal: "Qué bueno es Vinicius..., pero con empate a cero, de risas en el banquillo, bostezando en el banquillo, dirigiéndose al árbitro y a la grada con el gol de Mbappé, y Mbappé tapándole la boca y enviando al Oviedo a Segunda cuando ha marcado...". I la rematada final: "Qué bueno es Vinicius, pero... qué pereza me da".

Imaginin si li fa mandra a Pedrerol, la mandra que ens fa a la resta dels mortals. També l'ha humiliat de manera brillant el gran Cristóbal Soria quan arran del gest amb els dos dits, ha volgut donar la seva explicació amb tot el sarcasme del món: "Sois TODOS muy mal pensados con el gran Vinicius Junior si realmente pensáis que ha querido mandar a la afición del Oviedo a segunda división…el casi Balón de Oro les estaba recordando a TODOS que quedó segundo en la votación…!!!". Meravellós.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!