L'ambient televisiu a Espanya continua tremolant després de les explosives declaracions de María Patiño, que hauria confessat en privat a una veïna de Fuerteventura que Rocío Carrasco i Fidel Albiac són els causants de l'enfonsament de la seva carrera. Segons aquesta confidència, filtrada per Maica Vasco al seu canal de YouTube, la periodista se sent traïda i apunta amb el dit la parella més polèmica del cor nacional.

Tot hauria començat amb la cancel·lació del programa La família de la tele, en què diversos excol·laboradors de Sálvame van intentar reinventar-se. Tanmateix, el fracàs d'audiència va ser rotund, i les promeses que María Patiño hauria rebut de RTVE per recol·locar-la en un altre format van quedar en paper mullat. La ràbia continguda va esclatar quan, segons el seu entorn, la periodista va descobrir que "la mà negra" darrere del seu desterrament mediàtic tenia noms i cognoms: Rocío Carrasco i Fidel Albiac.

Mentides, traïció i un documental "fabricat"

En el centre d'aquesta tempesta hi ha el ja famós documental protagonitzat per Rocío Carrasco, que va ser defensat públicament pels col·laboradors de Sálvame. Tanmateix, el que ara se sabria per boca de María Patiño és que tot va ser una estratègia planejada per Óscar Cornejo i Adrián Madrid, directors del format, que haurien obligat els tertulians a donar suport a Rocío sense qüestionaments. La periodista hauria assegurat amb indignació al seu entorn que li van dir que Carrasco era una dona enfonsada, que feia pena, però mai no es va parlar de maltractament ni de justícia.

Segons aquesta filtració, Patiño afirma que tot va ser una operació per convertir Carrasco en una estrella televisiva, malgrat que la mateixa va demostrar poca professionalitat i nul compromís. El més greu, tanmateix, vindria amb l'afirmació que el documental va néixer no per un relat punyent sobre la violència suposadament exercida per Antonio David Flores, sinó per una necessitat desesperada de saldar deutes milionaris amb Hisenda per part de Rocío Carrasco.

Manipulació i milions sota la catifa

Però la indignació de María Patiño va més enllà del relat. En la seva conversa privada, acusa també José Pablo López, el directiu de RTVE, d'haver encobert un pressupost inflat per al programa. "El pressupost que li havien donat a La família de la tele no eren 6 milions d'euros, com es va dir i es va publicar, sinó 8 milions d'euros. Llavors, com va ser la cosa? Bé, ja que el cas és que José Pablo López va arribar a un acord amb Rocío Carrasco i amb Fidel Albiac que Rocío Carrasco només per col·laborar en el programa s'anava a emportar 2 milions d'euros", hauria dit Maica Vasco en el seu vídeo, assenyalant el que María Patiño considera una de les estafes més vergonyoses de la televisió pública.

Aquest escàndol, en cas de confirmar-se, destaparia una xarxa de favoritismes i contractes ocults que deixarien molt malparada la cúpula directiva de la cadena i evidenciarien la debilitat dels criteris editorials actuals. Per a Patiño, el càstig va ser doble: no només la van obligar a recolzar una narrativa que no compartia, sinó que després va ser rebutjada com un "personatge cremat" quan el producte es va desplomar en audiència. Després de la cancel·lació de La família de la tele, María Patiño es troba en una situació precària. Segons les seves paraules, ja no confia a tornar a la televisió, ni pública ni privada. Afortunadament, compta amb una propietat a Fuerteventura que lloga com a residència turística, una inversió que, paradoxalment, ara és la seva taula de salvació.