La que va ser una de les residències més icòniques de la televisió espanyola, avui és el cor d'una potent empresa en plena expansió. La majestuosa mansió de María Teresa Campos, ubicada en l'exclusiva urbanització de Molí de la Falç, ha deixat enrere els ecos de platós, gales i portades del cor per abraçar un futur corporatiu inesperat, però ambiciós. El que alguna vegada va ser el somni immobiliari de la llegendària periodista, avui es presenta com el nou bastió de la firma de calçat i accessoris Alma en Pena. Una metamorfosi que pocs van veure venir, però que marca un abans i un després en el llegat material de la qui va ser 'la Reina dels Matins'.
La caiguda de l'imperi Campos i l'adeu a la seva última gran joia immobiliària
Els últims anys de María Teresa Campos no van ser fàcils. La presentadora, aclamada durant dècades, es va enfrontar a una decadència professional i personal que la va obligar a desprendre's del seu bé més preuat. Una mansió de 2.000 metres quadrats, amb 12 habitacions, 15 banys, una piscina climatitzada i detalls arquitectònics de somni, va acabar sent més càrrega que refugi.
Va intentar vendre-la per més de sis anys sense èxit, enfrontant una depreciació dolorosa: de 4,5 milions d'euros als 2,5 milions pels quals finalment es va traspassar. Ni els esforços de Terelu Campos ni els precs de Carmen Borrego no van aconseguir salvar la propietat. La història familiar i els records es van esvair entre factures, impostos i deutes que no perdonaven la fama ni el cognom.
La firma Alma en Pena transforma el passat en una joia empresarial
Va ser llavors quan va aparèixer José Manuel Gil Roldán, el visionari empresari darrere d'Alma en Pena. Amb un enfocament que barreja sofisticació i estratègia, l'empresari va adquirir la mansió i la va convertir en la flamant seu de la seva firma. Lluny de fer caure la seva essència, la va respectar, va remodelar i la va dotar d'infraestructures d'avantguarda. Avui, l'en altre temps casa de les Campos allotja a 35 empleats, disposa de gimnàs privat, zones verdes per a esdeveniments empresarials i una piscina climatitzada que ha passat de ser racó de celebritats a espai de networking. L'aroma de Chanel ha estat reemplaçada per ambientadors professionals, però l'aura de luxe roman intacta.
Des de la seva instal·lació a la mansió, Alma en Pena no ha parat de créixer. En només un any, la marca va experimentar un augment del 55 % en el seu rendiment financer, obrint portes a mercats tan exigents com els Emirats Àrabs Units. Les seves projeccions per a aquest 2025 superen els 50 milions d'euros en facturació, i tot apunta que la ubicació ha estat una peça clau d'aquest impuls.
La transformació d'aquesta propietat és més que anecdòtica: és una lliçó de reinvenció. La casa que va presenciar la decadència emocional i econòmica de María Teresa Campos, avui brilla amb una altra energia. Un gir del destí que fusiona passat i futur, televisió i emprenedoria, malenconia i èxit. La història continua, però sota altres llums. Dels flaixos de la premsa del cor a les pantalles de màrqueting digital, el llegat de la Campos ha trobat una nova vida. I encara que ella ja no estigui per veure aquesta resurrecció, la seva memòria —entre aquestes parets— continua viva. Convertida, ara, en el motor d'una marca amb ànima... i amb pena.