Laura Escanes i TV3 fan una combinació que ha grinyolat des del principi. Tothom li reconeix a la nova direcció de la cadena la gosadia de moure's fora de la zona de confort per atraure públic juvenil que ha deixat de veure TV en directe. TV3 ha de moure's en les dues direccions: conservar l'espectador prototipus, el que mira Cruanyes, Melero i el culebrot de migdia com si no hi hagués altres cadenes, però alhora recuperar els que mai miren TV3. I per això van fitxar la instagramer per una de les apostes de l'any, La travessa, i per ser imatge de la cadena al programa insígnia després de La Marató: les Campanades de Cap d'Any. Escanes mai havia presentat un programa de TV i té un català "poc TV3" per dir-ho suaument, a banda d'estar ubicada en l'imaginari col·lectiu en el món de la "premsa rosa" i de ser famosa com a parella de Risto Mejide, un català també "poc TV3". L'aposta ha sortit bé? 

Laura Escanes La travessa TV3
Laura Escanes La travessa TV3

El problema és que La travessa, el seu reality d'aventures, encara no s'ha estrenat en TV convencional, una nit de prime time a la setmana per TV3, sinó que s'ha quedat a la plataforma 3Cat per internet. TV3 sabrà quants cops ha estat visionat el programa però la dada no és pública i no se sap el share, l'audiència convencional, perquè encara no s'ha estrenat, a diferència de, per exemple, el programa de Buenafuente que tot i haver-se vist primer al web de TV3, en la reemissió la nit dels dilluns ha fet audiències siderals. Amb Escanes encara no s'hi han atrevit. No se sap quina audiència faria. És un misteri, malgrat tot, esperen que lideri la nit del 31 i per això li han donat un co presentador que sí que sintonitza obertament amb l'espectador típic de TV3: Miki Núñez. L'extriunfito és simpàtic, proper, parla català amb solvència i fins i tots fa tuits contra la repressió judicial a l'independentisme. Tot el contrari que Escanes. A banda de Miki, l'arma secreta d'Escanes és el vestit. Si la Pedroche aixeca expectatives, TV3 ja sap que no les podrà aixecar si les Campanades les fa Lídia Heredia o Cris Puig. Per tant, posen Escanes a veure com va d'extremada, curta, llarga, tapada o fresca. Per l'anunci del programa han optat per vestir-la fent un tomb inèdit a TV3: directament sense sostenidors amb un escot de vertigen:

Escanes a l'anunci de les Campanades Ig
Escanes a l'anunci de les Campanades Ig
Escanes pre Campanades Instagram
Escanes pre Campanades Instagram

Reaccions a Instagram en dues hores que fa que s'ha penjat el post: "Por qué las mujeres siempre tienen que ir enseñandolo todo? Esta mal visto ir vestida incluso en invierno?", "Él súper vestido y ella súper desnuda… y hablamos de feminismo y empoderamiento de la mujer… JA", "La elegancia no se mezcla con la vulgaridad", "no entenc per què sempre la dona ha d’insinuar o ensenyar el seu cos d’aquesta manera… sembla com una norma de TV per tenir més audiencia, penós", "Que talento tienes para enseñar las tet45……como todas las de tu época es para lo único que valeis"... Un linxament. Cal recordar que no és el vestit de les Campanades, això és secret fins la nit del 31, sinó el vestit de l'anunci, l'espot del programa de les Campanades que s'anirà emetent fins el 31. La cadena no ha penjat les fotos al seu Instagram, que se suposa que miren les tietes, sinó que ho ha fet Escanes al seu compte particular. Tant se val, li han plogut les castanyes: a TV3 la nit del 31 cal anar tapada com Mari Pau Huguet i l'abric de pell de 1996. Era tan previsible com que després del TN va El temps. Crítiques a Escanes amb cert biaix de gènere, d'edat i de prejudicis per ser qui és. ¿Grinyola una presentadora de TV3 sense sostenidors? A alguns sí.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!