El culturista Joan Pradells va sorprendre els seus seguidors amb una reflexió que està donant molt que parlar: el sector del fitness ja no se centra únicament a desenvolupar músculs fins al límit, sinó en un nou paradigma que combina salut, benestar i, sobretot, oportunitats de negoci. La revelació va sorgir durant una conversa al pòdcast Búscate la vida, conduït per l’empresari José Elías, on es van desgranar les tendències que estan redefinint aquest multimilionari mercat.

El que abans es reduïa a llargues hores al gimnàs i dietes extremes, ara s’està transformant en una indústria molt més àmplia. Segons Pradells, la clau del futur està en l’enfocament digital i en el gir cap a un públic més variat: des de joves que busquen rutines personalitzades fins a dones de mitjana edat amb poder adquisitiu que aposten per programes de salut complets.

Joan Pradells

El negoci del fitness ja no és només per a culturistes: la salut com a nova obsessió

Durant el diàleg amb Pradells, José Elías va ser contundent: «El que no s’adapti al digital està mort». I no exagerava. El boom de les assessories en línia, els entrenadors virtuals i els programes personalitzats està deixant enrere el model tradicional de gimnàs. La gent ja no només vol aixecar peses; busca millorar la seva qualitat de vida, sentir-se més activa i cuidar la seva salut mental tant com la física. «El sector del fitness està pivotant, ja no va sobre posar-se superfot», va sentenciar el culturista.

Aquest canvi no només respon a la demanda dels usuaris, sinó també a un mercat que ha descobert en les plataformes digitals una mina d’or. Des d’entrenaments virtuals fins a la venda de productes especialitzats, les marques han comprès que l’èxit ja no es mesura per la mida del bíceps, sinó per la capacitat de construir una comunitat fidel que consumeixi contingut i serveis de forma constant.

Dones, salut i poder adquisitiu: el nou filó del sector del fitness

Un dels punts més cridaners que es van discutir a Busca't la vida va ser el perfil del consumidor que està revolucionant la indústria. Lluny dels clàssics culturistes que arrasaven en competicions, ara el focus està en dones adultes amb interès a millorar la seva salut integral. Aquest segment, amb més capacitat econòmica i disposició a invertir en el seu benestar, s’ha convertit en el veritable motor de creixement del sector.

 

 

Joan Pradells ho va explicar sense embuts: aquests programes «trenquen molt més que un culturista». I no és per menys: classes en línia, plans de nutrició, assessories personalitzades i fins i tot productes de lifestyle s’han multiplicat, generant ingressos que superen amb escreix els negocis centrats en la hipertròfia muscular. El que abans semblava un nínxol marginal ara es presenta com el camí més rendible per als qui aposten per emprendre en el món del fitness.

En aquest episodi, el culturista va reconèixer que la seva imatge li obre portes, però també entén que el veritable èxit està a crear projectes escalables que no depenguin únicament de la seva figura. A més, va deixar clar que el secret està a saber filtrar oportunitats i monetitzar marques personals, sempre amb un enfocament estratègic. El missatge és clar: el fitness està deixant de ser un afer de músculs per convertir-se en una indústria global de salut i entreteniment, on la digitalització i la personalització són les armes més poderoses.