Durant dècades, el nom de Belén Esteban va ser sinònim de polèmica, audiència i titular. Anomenada "la princesa del poble", el seu ascens al món del cor es va deure en gran manera a la seva relació amb el torero Jesulín de Ubrique i als nombrosos enfrontaments que va protagonitzar amb ell i la seva esposa, María José Campanario. Tanmateix, en els últims anys, la figura d'Esteban ha anat perdent pistonada de forma evident, i cada vegada són menys els espais on se la veu o se l'escolta. Segons fonts properes a l'entorn mediàtic, darrere d'aquesta caiguda no hi hauria únicament el desgast natural de la fama, sinó una estratègia calculada de silenci per part del matrimoni Jesulín-Campanario.

Lluny d'entrar en provocacions o respondre als atacs públics que Belén ha llançat durant anys, tant Jesulín com María José van adoptar una actitud freda, impertorbable. No han acudit a platós, no han donat entrevistes ni s'han deixat enredar en els múltiples programes on el testimoni d'Esteban era protagonista habitual. Al contrari: van optar per la via del silenci. Una decisió que, al món de la televisió i la premsa rosa, on l'escàndol necessita combustible constant, va resultar letal.

Belén Esteban / Gtres
Belén Esteban / Gtres

En els últims anys, aquesta absència de conflicte ha anat erosionant lentament l'interès que els mitjans tenien a Belén Esteban. Ja no hi havia contraatacs, exclusives ni guerres mediàtiques. La història, sense contrapart activa, es va anar diluint. I amb ella, la presència de Belén com a personatge amb ganxo. En no haver-hi resposta, les seves declaracions van començar a perdre pes, el seu discurs a semblar repetitiu, i la seva figura a desdibuixar-se.

Campanario, l'estratega silenciosa

Encara que Jesulín ha estat històricament més hermètic, moltes veus apunten que la mà que ha guiat aquesta estratègia ha estat la de María José Campanario. Llicenciada en Odontologia, amb perfil discret però molt intel·ligent, Campanario hauria comprès des del principi que la manera més efectiva de neutralitzar Esteban no era combatent-la, sinó ignorant-la. I el temps sembla haver-li donat la raó.

Fins i tot quan s'han produït episodis rellevants —com el suposat distanciament de Jesulín amb la seva filla Andrea Janeiro o la publicació de missatges antics que reobrien velles ferides— el matrimoni ha mantingut la mateixa línia: silenci absolut. Ni entrevistes, ni comunicats, ni declaracions públiques. Res.

María José Campanario / Gtres
María José Campanario / Gtres

El final d'una era

Amb el tancament de Sálvame, el bastió mediàtic de Belén Esteban durant més d'una dècada, la seva figura s'ha diluït encara més. La seva presència en programes posteriors ha estat més esporàdica i menys impactant. Les noves generacions ja no la reconeixen com un referent televisiu, i les revistes del cor han girat la seva mirada cap a altres personatges més actuals o amb conflictes més recents.

Paradoxalment, Belén, que va saber construir la seva carrera a base de sinceritat, llàgrimes, enfrontaments i titulars, no ha trobat en la calma el terreny per continuar vigent. Mentrestant, Jesulín i Campanar continuen amb la seva vida allunyada dels focus, convertits —encara que mai no ho confessin— en els grans artífexs de la caiguda de qui un dia va monopolitzar l'atenció mediàtica del país.

El que per a alguns va ser una retirada silenciosa, per a d'altres ha estat una jugada mestra. I és que, en la guerra del cor, de vegades el millor atac és no respondre.