El món del cinema i la música està omplert de batalles invisibles, de lluites per papers que semblen dissenyats per a certes estrelles, però que acaben en mans de d'altres. Un d'aquests episodis poc coneguts involucra Jennifer Lopez i Madonna, dues dones que han sabut conquerir escenaris i càmeres, però que una vegada es van enfrontar en una contesa artística que va definir un capítol crucial de les seves carreres.

Corria la dècada dels noranta i el cinema musical vivia una etapa de renaixement. Entre els projectes més ambiciosos es trobava Evita (1996), una superproducció dirigida per Alan Parker, que buscava retratar la vida d'Eva Perón la primera dama argentina convertida en mite polític i cultural. Va ser en aquest context quan Jennifer Lopez, que amb prou feines començava a obrir-se camí a Hollywood, es va presentar a una audició amb l'esperança de convertir-se en la dona que va captivar un país sencer.

Jennifer Lopez davant Madonna: la batalla per 'Evita' que pocs recorden

El que pocs sabien fins ara és que JLo va lluitar amb dents i ungles per aquest paper, practicant durant setmanes i preparant-se per fer un salt definitiu a Hollywood. Però quan finalment va arribar a la prova, el director va ser clar: Madonna ja tenia assegurat el personatge. El somni de la "Diva del Bronx" es va esfumar en qüestió de segons. En un recent esdeveniment a Los Angeles, Jennifer va sorprendre en confessar que la seva gran decepció artística va venir precisament d'aquesta audició per a "Evita", on es va enfrontar de manera indirecta a la "Reina del Pop". Amb veu ferma va recordar que Alan Parker li va dir, després d'escoltar la seva interpretació apassionada: "Ets increïble. Saps que Madonna té el paper, veritat?". Una frase lapidària que, segons la mateixa artista, va marcar un abans i un després en la seva vida professional.

Mentre Madonna es coronava com l'Eva Perón de Hollywood, amb un musical que va assolir notorietat mundial i li va atorgar un Globus d'Or, Jennifer Lopez va haver d'esperar el seu moment. I el cert és que no va tardar massa: tot just un any després, el 1997, va protagonitzar Selena, la pel·lícula biogràfica sobre la icònica reina del tex-mex, que la va catapultar a la fama internacional. Així, el fracàs d'Evita es va transformar en l'avantsala del seu gran triomf.

L'efecte dòmino: papers perduts i oportunitats daurades a Hollywood

La confessió de Lopez, feta recentment durant la presentació del seu musical Kiss of the Spider Woman, va deixar al descobert que Evita no va ser l'únic projecte que un se li va escapar de les mans. També audicionó per a Chicago (2002) i Nine (2009), dues produccions que van marcar la història del cinema musical modern. El destí, tanmateix, semblava decidit a fer-la esperar.

I encara que les derrotes van poder haver-la desanimat, Jennifer Lopez va trobar en elles un motor per reinventar-se. En comptes de quedar-se a l'ombra de papers que mai no va aconseguir, va apostar per construir el seu propi llegat amb pel·lícules com The Wedding Planner i Hustlers, a més de mantenir una carrera musical que la va consolidar com una de les artistes més influents de la seva generació. En contrast, Madonna no va tornar a repetir un èxit cinematogràfic de la talla d'Evita, consolidant la idea que aquella victòria va ser tan rotunda com única en la seva trajectòria a la pantalla gran. Així que, el que per a molts va ser una derrota davant Madonna, per a ella va ser l'espurna que va encendre un camí encara més brillant.