El que semblava una aposta segura s'ha transformat en una dolorosa lliçó de realitat per a Isabel Preysler i la seva filla Tamara Falcó. Dues de les socialités més reconegudes de l'aristocràcia mediàtica espanyola acaben de rebre un dur revés: les principals plataformes de streaming han rebutjat de forma taxativa les seves propostes de nous docurealities. Segons fonts de l'entorn audiovisual, algunes companyies han arribat fins i tot a demanar, si us plau, que no tornin a oferir més contingut d'aquest tipus.

La notícia ha sacsejat els passadissos de l'espectacle nacional. Ni l'elegància d'Isabel ni l'espiritualitat de Tamara no han estat suficients per convèncer els executius que les seves vides encara generen expectació. Netflix, HBO Max, Prime Video, Disney+ i Movistar Plus han fet pinya entorn d'un mateix diagnòstic: el contingut que ofereixen no interessa, no emociona i no ven.

'Mi Navidad' i 'La Marquesa', el fracàs que va marcar el seu declivi

El primer a encendre les alarmes va ser Isabel Preysler: Mi Navidad, una proposta llançada per Disney+ el 2023 amb l'objectiu d'oferir una finestra a la sofisticada intimitat de la reina del paper cuixé. Però el resultat va ser al contrari: un muntatge fred, artificial, sense ànima ni espontaneïtat. L'especial, de tot just dos episodis, es va convertir en una decepció monumental. "Tot semblava de cartró pedra", van sentenciar els crítics.

Lluny de despertar la nostàlgia dels seguidors de les seves exclusives en revistes, l'especial va deixar el públic amb l'amarga sensació que el mite d'Isabel Preysler ha perdut la seva brillantor. Un esmorzar etern, frases buides, zero emocions. L'audiència no perdona la falta de naturalitat, i en aquesta era dominada per realities plens de naturalitat, ni si més no el cognom Preysler ha aconseguit mantenir l'interès.

Tampoc Tamara Falcó no ha aconseguit revertir la tendència. El seu docureality La Marquesa, emès el 2022, pretenia mostrar una cara més propera i espiritual de la marquesa de Griñón. Tanmateix, la posada en escena forçada i la falta de contingut real van acabar passant-li factura. Malgrat els seus esforços per connectar amb el públic mostrant la seva fe i la seva vida amorosa, la sèrie va ser qualificada de "superficial, insípida i poc creïble".

El mercat dicta sentència: el clan Preysler ja no genera beneficis

Davant del fracàs d'aquestes apostes, les plataformes han estat clares. El contingut protagonitzat per Isabel i Tamara ja no resulta rendible. Algunes fonts properes a la indústria asseguren que, després dels nombres obtinguts per Mi Navidad i La Marquesa, la marca Preysler ha estat assenyalada com "inviable comercialment". Fins i tot es parla d'una espècie de "vet silenciós" per part de les grans empreses de streaming.

El que abans era sinònim d'exclusivitat i èxit, ara és considerat un producte de nínxol sense atractiu massiu. El mercat de l'entreteniment demanda frescor, dinamisme i autenticitat, elements que, segons els analistes, brillen per la seva absència en els continguts que ofereixen mare i filla. I és que ni l'elegància impecable ni els escenaris de somni no aconsegueixen sostenir per si sols un programa d'entreteniment. El públic vol emocions reals, històries que commoguin i personalitats que s'exposin més enllà de les aparences. El veredicte és clar: el glamur, per si sol, ja no ven. I el públic, més exigent que mai, no ha parlat.