Que Twitter (i la resta de xarxes) s'ha convertit en l'escenari habitual de discussions planetàries de tota mena (per importants o insignificants que aquestes hi siguin), és ben sabut pels milions d'usuaris que fan servir aquests mitjans de comunicació. Que sovint aquests debats queden sepultats sota una muntanya d'insults i faltes de respecte, també. Per això, trobar-se amb una piulada que aconsegueixi superar la banalitat i el consum instantani és com trobar l'agulla al paller. I s'agraeix, tot i que en aquest cas el tema aixecarà polseguera, ja que posa en entredit (per dir-ho suaument) certes actitud dels reis i reines de les xarxes: El col·lectiu d'influencers que guanyen uns bons calers promocionant fins l'aire que hi respiren via Instagram. No només l'aire, també una suposada solidaritat amb els desafavorits d'arreu del món.

Que algú amb centenars de milers o milions de seguidors utilitzi el seu lucratiu aparador per demostrar que és l'ànima més caritativa del món, fotografiant-se amb aquells que viuen a les antípodes del glamour/postureig que hi practiquen, i fent-los servir com a reclam de 'likes' i seguidors, és execrable i li ha donat algun disgust a referents mundials com Dulceida: La de Badalona va ser escridassada per il·lustrar una campanya promocional d'ulleres de sol amb la imatge d'un nen africà, un episodi que es reflecteix en aquest fil viral. També hi mencionen Paz Padilla, una "comadrona de pega", entre un munt d'exemples procedents d'influencers d'Amèrica Llatina.

Dulceida solidaria influencer @9000x

Dulceida solidaria africa influencer @9000x

@dulceida

Paz Padilla solidaria influencer @9000x

@paz_padilla

La moda dels gurus del segle XXI no fa distincions: Infants, avis, dones, captaires, nadons... Qualsevol d'aquestes persones pot convertir-se en protagonista instrumental d'aquestes fatxendes tècniques de creixement professional i de blanqueig personal. Sí, tots molt solidaris, però... a canvi de què? "Cuando la caridad se convierte en vanidad"