A RAC 1 hi ha un moviment de fons que EN Blau ja ha explicat: estan de retallades per afinar entre ingressos i despeses de la ràdio privada més potent del país. La paradoxa és que sent l'emissora líder tingui problemes econòmics. Per això reclamen que Catalunya Ràdio no tingui publicitat i no competeixi contra RAC1 amb ofertes econòmiques fora de mercat, per exemple als tertulians d'El matí de Catalunya Ràdio que ara cobren d'una empresa privada. Els canvis fa un parell de temporades que es noten: enguany fent fora Albert Om i Marc Mundet del bàsket o assumint la sortida del cap de Política Marc Martínez Amat. I l'any passat assumint que Agnès Marquès abandonés RAC 1 per fer Planta baixa de la productora La Manchester. RAC 1 va fer aleshores una jugada mestra: prescindir de Marquès i encertar de ple amb la substituta: Anna Vallhonesta. Un win win de manual: ascendir gent de dins de la casa, que el programa sigui menys car i millorar l'audiència que feia Agnès Marquès. Molt bé Vallhonesta:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by RAC1 (@rac1oficial)

Sent la presentadora líder dels informatius nocturns sobta que hagi de fer un trajecte llarg, de Vilafranca-Barcelona, en autobús de línia. A Torre Godó tots els grans locutors tenen plaça de pàrking pel cotxe. Però aquest dilluns Anna Vallhonesta anava a la feina en bus. Un altre senyal de la seva manca d'estrellitis. És una de les cinc grans veus d'una emissora (la del matí, la de la tarda, la de la nit, la dels caps de setmana i la d'esports) i agafa l'autobús intercomarcal. La periodista de 35 anys és nascuda a Vilafranca i encara hi viu, o si més no hi passa els caps de setmana perquè dilluns s'ha trobat amb un escàndol que fa pena a la Catalunya del 2023. 

Cua a la parada del bus a Barcelona
Cua a la parada del bus Vilafranca-Barcelona

Trenta minuts de cua al mig del carrer sota la pluja o la solana ja de per sí és lamentable en un bus interurbà, però el més fort és que la presentadora i vuit passatgers més s'han quedat sense pujar al vehicle perquè no hi cabien. Ha hagut d'esperar 75 minuts més. En lloc d'agafar el bus de la 1 del migdia ha hagut d'esperar el d'1/4 de tres. Aquesta és una altra, la poca freqüència de busos per un trajecte tan habitual com un Vilafranca-BCN : "Nou persones sense poder pujar al bus Vilafranca-Barcelona. Entre elles jo mateixa. El proper bus passa en 1h i 15’. He posat una reclamació, que no servirà de res". Foto de la reclamació a la Generalitat de Catalunya, responsable última que la línia de l'empresa Monbus funcioni o se la sancioni. 

Reclamació
Reclamació de la passatgera Vallhonesta

Segons informa RTV Vilafranca "Els usuaris del servei de transport públic per carretera de Vilafranca a Barcelona estan desesperats. Han creat un grup de WhatsApp que ja suma 500 inscrits i en el que no paren de donar detalls dels problemes que es troben en el funcionament del servei. Aquest inici de curs no han posat busos de reforç i es mantenen els problemes estructurals, mentre que més gent que agafa el bus cada any. Aquest matí de dilluns hi havia gent fent cua que volia agafar el bus de les 6’50h i no ha pogut pujar a un bus fins a les 7’40h i hi havia una cua de més de 80 persones". Dels 500 indignats una era famosa, Anna Vallhonesta. La reclamació pública a twitter ha tingut més força que si la fes un passatger anònim. L'empresa ha fet un tuit anunciant que hi haurà més autobusos a partir de demà:

no ho sé RAC1
no ho sé RAC1

Com serà a partir d'ara una entrevista al No ho sé a la consellera Ester Capella, la responsable de Territori i de la Direcció General de Transports? Un festival. És incomprensible.