Fa tan sols uns dies, Snoop Dogg va sorprendre al món anunciant la seva presumpta renúncia a l'hàbit de fumar. El raper, conegut per la seva arrelada relació amb la marihuana, va publicar un enigmàtic missatge: "Després de molta consideració i després d'una conversa amb la meva família, he decidit deixar de fumar. Si us plau, respectin la meva privacitat en aquest moment". La declaració va desencadenar tota mena de reaccions entre els seus seguidors, des de l'escepticisme fins al suport incondicional. Tanmateix, el que a primera vista suggeria ser la seva renúncia al consum de marihuana, en realitat formava part d'una estratègia publicitària per a la seva més recent campanya.

Snoop Dogg

La relació de Snoop Dogg amb la marihuana ha estat un aspecte notori de la seva imatge pública. El seu apassionat vincle amb aquesta planta s'ha reflectit no només en la seva música i estil de vida, sinó també en la seva incursió en empreses relacionades amb el cànnabis. Des de comestibles fins a ceps especialitzats, i fins i tot una plataforma digital enfocada en notícies sobre el tema, el raper ha diversificat les seves inversions empresarials en aquest àmbit. No obstant això, aquest sobtat anunci va plantejar molts dubtes sobre la veritable intenció del raper.

Un joc de paraules enginyós i un cop publicitari

La confusió va sorgir a causa d'un joc de paraules en anglès. Snoop Dogg va utilitzar la paraula "smoke", que en anglès no només es tradueix com "fumar" sinó també com a "fum". La declaració de Snoop Dogg d'"I've decided to give up smoke" no apuntava exactament a "deixar de fumar", com una de les seves traduccions, sinó més aviat que havia optat per "renunciar als fums". Això va resultar ser un intel·ligent i calculat moviment publicitari per recolzar la campanya d'una empresa que ofereix estufes sense fum per a fogueres a l'aire lliure.

L'empresa 'Solo Stove', especialitzada en fogueres lliures de fum, es va convertir en la plataforma per al comunicat de premsa de Snoop Dogg. A l'anunci, el raper expressava: "Tinc un anunci. Renunci als fums. Sé el que esteu pensant: 'Snoop, 'fumar' és tot el que ets. Però l'he deixat. He acabat amb la tos i l'olor enganxosa de la meva roba. Em torno lliure de fums". Aquest missatge, aparentment ambigu, va presentar la foguera com una alternativa lliure de fum i no com un abandonament del consum de cànnabis.

La reacció dels fans

Després de la revelació que la "renúncia" era un moviment publicitari, els seguidors de l'intèrpret de 'Gin and Juice' van expressar la seva sorpresa i, majoritàriament, van celebrar l'estratègia de màrqueting de Snoop Dogg. Comentaris com a "Geni", "el millor màrqueting", i "Snoop va dir que va deixar el fum, no de fumar" van inundar les xarxes, reconeixent l'habilitat del raper per generar expectació i mantenir l'interès de la seva audiència.

Aquest episodi deixa en clar l'astúcia i el poder de Snoop Dogg per jugar amb les paraules i generar impacte, mantenint el seu vincle amb la marihuana i mostrant el seu costat més creatiu en l'àmbit publicitari. La seva habilitat per generar atenció i mantenir la seva audiència intrigada demostra la seva posició única al món de l'entreteniment i la cultura popular, on el seu nom continua sent sinònim de controvèrsia, creativitat i, per descomptat, fum.