Enric Hernández ha passat de dirigir El Periódico de Catalunya i desprestigiar-lo amb campanyes brutes a ser el nou comissari polític als Serveis Informatius més importants d'Espanya per recursos il·limitats. El tecnicisme és "Director d'Informació i Actualitat de RTVE". Controla els informatius de la TV pública i la ràdio del govern de l'Estat. I aquest dimecres, quan ERC havia de votar l'Estat d'alarma, va decidir vetar l'entrevista que Ràdio 4 havia gravat a Oriol Junqueras.

enric hernandez ACN

ACN

Enric Hernández, que servia cafès a Manuel Valls, més mala premsa a Catalunya que a Madrid. Li han permès que veti la persona que pot fer caure el govern Sánchez. Això és tenir poder. O creure-s'ho. ERC no s'ha quedat de braços creuats i segons ha pogut saber En Blau ja ha presentat al Senat un llistat de preguntes. Les millors són com sempre, les últimes: atents a la 9 i la 10:

1. ¿Por qué motivo se decidió aplazar la entrevista con Oriol Junqueras?

2. ¿Para tomar esta decisión se ha tenido en cuenta el criterio periodístico?

3. ¿Quién tomó la decisión de aplazar la entrevista?

4. El Consejo de Informativos de RNE señala al director de información y actualidad Enric Hernández como responsable de la decisión. ¿Fue el responsable de tomar la decisión?

5. En caso afirmativo, ¿la decisión fue compartida con alguien más? ¿Quién intervino? ¿Intervino alguien externo a RTVE?

6. ¿Cabe la posibilidad que la decisión no fuese tomada con criterios periodísticos?

7. ¿La dirección de RTVE tiene en cuenta la opinión de los Consejos de Informativos en el momento de tomar una decisión de este calibre?

8. ¿Qué opinión tiene la dirección de RTVE sobre el papel que desempeñan los Consejos de Informativos?

enric hernandez pedro sanchez

twitter

9. ¿Por qué RTVE incorporó al periodista Enric Hernández? ¿Pasó algún tipo de proceso de selección? En caso afirmativo, ¿puede la Corporación precisar qué tipo de proceso?

10. ¿La Dirección de RTVE tuvo en cuenta, en el momento de su incorporación, que dicho periodista falsificó una 'nota' de la CIA sobre los atentados del 17 de agosto en Barcelona? ¿Sabe la Dirección que la propia Agencia tuvo que desmentir al periodista? ¿Le parece a la Dirección de RTVE que un periodista que falsifique una carta de la CIA puede ocupar un puesto de director de información en RTVE?

enric hernandez ACN

ACN

Enric Herrández, autor de The Nota potser tornarà a servir cafès a Manuel Valls. La legislatura, i ell com a càrrec de confiança, depenen d'ERC.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat