No són temps fàcils pels principals mitjans de comunicació catalans. Amb TV3 i  8tv travessant moments delicats per diferents motius, la ràdio tampoc se salva del mal tràngol. Fa pocs dies EnBlau avançava que RAC 105 decidia prescindir de Gerard Romero al capdavant del Fricandó Matiner en detriment d’Ernest Codina per les baixes audiències. Aquest cop, la notícia ve del germà gran, de RAC 1.

El periodista Edgar Fornós, membre de l’equip d’esports de RAC 1, habitual a les retransmissions del Barça i col·laborador en diferents espais de la casa, publicava un missatge a les xarxes socials explicant que s’havia decidit no comptar més amb ell. Un anunci sobtat, ja que era una de les veus més estimades entre l’audiència de la ràdio.

Molts oients han carregat contra Joan María Pou i Raül Llimós (cap d’esports) per la decisió tot assenyalant la incorporació, precisament, de Gerard Romero, com la principal causa d’aquesta decisió.

El mateix Pou i altres persones de renom del periodisme esportiu han desitjat sort al jove periodista. Alguns, no entenen la decisió.

Una de les veus més crítiques ha estat un ex del Grup Godó, Dani Senabre. Qui va ser presentador del Tu Diràs durant cinc anys no guarda bon record del seu comiat de RAC 1 i ha contestat alguns comentaris que li demanaven la seva opinió sobre l’adeu de Fornós. Senabre, sense pèls a la llengua, s’ha mostrat especialment contundent contra Joan Maria Pou, qui considera que mou els fils i l’ha titllat de “mafiós”.

Edgar Fornós va començar la seva aventura a RAC 1 l’estiu del 2016 després de vuit anys a Barça TV. De moment, es desconeixen els motius de l’acomiadament. Serà l’arribada de Gerard Romero la causa, com apunten alguns seguidors de la ràdio? Estarem atents. 

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat