La periodista i escriptora Carme Chaparro acaba de comprovar en primera persona que les xarxes et poden donar sorpreses, com a mínim, inquietants. L'autora de No soy un monstruo o La química del odio potser no ha arribat fins el punt d'odiar, però sí que s'ha incomodat notablement amb una experiència a Instagram.

El missatge de la samarreta de Chaparro diu "Ten cuidado o acabarás en mi novela". Doncs ara la presentadora de Noticias Cuatro deu pensar "Ten cuidado o acabarás en mi publicidad". La periodista acaba de comprovar què passa quan tenim curiositat per alguna cosa a la xarxa. Segur que molts de vostès han buscat informació sobre aquest o aquell producte i després els arriba publicitat del producte en qüestió per terra, mar i aire. Chaparro es volia comprar una crema facial canadenca. Per recordar el nom, va fer una foto. Però després es va oblidar de la crema perquè havia d'escriure un article. Què es va trobar quan va entrar posteriorment a Instagram? Una publicitat. De crema facial. Exactament, de la marca que ella havia fotografiat.

La troballa ha irritat Chaparro, que es pregunta si "¿Usa Instagram el acceso que le doy a mi carrete para hacer algo más que subir las imágenes que le digo? ¿Escanea sin permiso mis fotografías? ¿Qué hace con ellas?".

En un món on vivim, envoltats d'inputs comercials, el fet de prendre consciència d'aquesta exposició d'unes fotos privades perquè qualsevol marca entri a les nostres xarxes ha sorprès una Chaparro a qui de seguida s'hi han sumat molts usuaris tan o més indignats que ella a l'hora de queixar-se d'aquesta publicitat:

Que aquests dies Chaparro no miri la sèrie Black Mirror, perquè encara se sorprendrà més amb el que pot arribar a passar en un futur no molt llunyà. Per cert, queda la curiositat de saber si la presentadora va comprar finalment la crema facial o no.