Un Nadal no és Nadal sense ell. Molt abans que Cristina Pedroche i els seus vestits fossin el més esperat d'aquestes dates, un home, calb com una rata, era la imatge que tots els espectadors esperaven veure. Però fa 14 anys que les festes no són el mateix. Perquè ja fa 14 anys que el 'calvo de la Lotería' no apareix a les pantalles per bufar-li a la càmera els desitjos dels espanyols que somiaven en fer-se milionaris.

L'anunci més emblemàtic dels darrers anys per aquestes dates, amb permís dels Raphael i Montserrat Caballé creepies i el seu 'nana, nananá, nananá', el "vuelve a casa vuelve" de torrons El Almendro o les Muñecas de Famosa que se dirigen al portal.

raphael loteria

L'home calb que anava vestit de negre pels racons del país torna a la televisió en forma d'anunci, tal i com han recordat al Huffington Post. Però no ho farà repartint milions sinó anunciant llagostins. El britànic Clive Arrindell ha estat seleccionat per protagonitzar la nova campanya de Pescanova que duu per lema Elige Bigote. L'any passat, per exemple, li van afaitar a l'exseleccionador espanyol Vicente del Bosque.

I aquest any, després de fer una enquesta a molts clients sobre qui volien tornar a veure, va guanyar Arrindel, per davant dels esmentats Pedroche o Raphael, però també Ramón García o  Anne Igartiburu: "qué mejor que este año recuperemos al icono favorito de los españoles: al “Calvo de la Navidad’, a que reparta su magia, a que reparta bigotes”. L'anunci es podrà veure a partir de les deu de la nit d'aquest dimecres. Però ja han ensenyat una imatge:

calvo bigoti loteria

Als seus 69 anys, aquest podria ser el punt de partida a nous temps millors pel mític calb, després d'una època plena de desgràcies, després que els seus pares morissin gairebé al mateix temps i que poc després perdessin la vida dos nebots de trenta pocs anys per malalties mentals.