La nova Telecinco 'post-Sálvame' no carbura. Les noves apostes no enganxen, l'espectador fuig. Ni Ana Rosa, ni 'GH', ni tan sols Jorge Javier Vázquez. La bufetada és de dimensions èpiques, i aviat rodolaran caps. De fet el presentador badaloní ja ha vist com li cancel·len el 'Cuentos Chinos' de les nits dels dijous, l'avantsala del que passarà ben aviat. Veurem si apliquen el mateix barem per al 'TardeAR' de Quintana, cosa improbable per una raó: ella i la seva productora són els amos de la cadena. Un nus molt més difícil de desfer i, sobretot, molt més car que l'experiment d'en Jorge Javier. I és una llàstima, perquè mentre els espais d'Ana Rosa són insofribles, tendenciosos i ensopits, els de Vázquez estan vius. No són perfectes i hi ha molt a millorar, però intenten entretenir i ser genuïns.

Vistes les coses, la productora 'La Fábrica de la Tele' està intentant reanimar el pacient tornant als orígens, és a dir, emulant 'Sálvame'. El cor ja ocupa una franja predominant, i ha començat la desfilada de rostres marca de la casa al plató i les connexions amb l'exterior. Anit, per exemple, amb Belén Esteban i Lydia Lozano. Era la primera vegada que es retrobaven en un programa des que el de Badalona desaparegués setmanes abans de la cancel·lació definitiva. Una escena curiosa, estranya, amb un aire irreal, mentre explicaven com havia anat el funeral per María Teresa Campos. Malgrat el possible interès que pogués suscitar aquest reencontre, les dades han estat pèssimes: repeteix mínim, 6'7%. La flama s'extingeix. Ni l'efecte Esteban ho salva. Normal que la de San Blas s'estigui multiplicant en altres camps empresarials, la tele és història. Però la Belén no plora, la Belén factura.

Jorge Javier Vázquez Belén Esteban Lydia Lozano Telecinco
Jorge Javier Vázquez amb Belén Esteban i Lydia Lozano / Telecinco

La Belén sempre ha estat un reclam publicitari molt llaminer. Ha anunciat de tot, des de paelles a telefonia mòbil passant pel consum de conill. També ha posat en marxa negocis, com ara el de vendre gaspatxos, sabates i patates fregides. Fins i tot va estar a punt de fitxar per la Kings League de Gerard Piqué, un fet que grinyola, ja que la relació entre ells no seria idíl·lica. Doncs bé, hi ha novetats al currículum de la madrilenya, perquè des de fa uns dies és la nova incorporació d'una empresa catalana especialitzada en el sector de l'energia. No només ha fitxat com imatge, és que també té un paper sorprenent: quan truques a la companyia per informar-te, l'operadora que t'atén és ella. En primera persona. Coses de la tecnologia, de la famosa IA. 

“Buenas tardes, bienvenidos a Crea Energia. Soy Belén Esteban”. Aquesta frase és la que salta si truques al número de la companyia, que compta amb una tarifa especial de preu reduït que han batejat amb el nom de l'estrella televisiva. “¿Perdona? Belén Esteban. ¿Quién si no?”, insisteix la veu a l'altre costat de la línia. Durant la conversa, intenta convèncer el potencial client dels avantatges de sumar-te a l'empresa, fent servir els modismes més coneguts com aquell “¿me entiendes?” tan característic. Si volen xerrar amb ella, ho tenen fàcil. Però hauran de descobrir-ho.

Belén Esteban crea energia
Belén Esteban / Crea Energia