La guerra d’audiències segueix ben viva. La franja matinal té tres reis clars: Els Matins, acostumat ja a ser líders i no baixar del 20% de share, Espejo Público amb Susanna Griso més fera que mai, i El Programa de Ana Rosa amb cada vegada més hores d’emissió.

Les dues reines dels matins televisius a Espanya protagonitzen una ferotge competició per fer-se amb nombre més gran de teleespectadors. I aquest dimecres va tenir una clara vencedora: Griso va aconseguir el doble d’audiència que Ana Rosa.

El seguiment de la desaparició a Almeria del petit Gabriel i entrevistar l’advocat de Jordi Sànchez va fer que la catalana assolís un esplèndid 18% de quota de pantalla. Una xifra que deixa en evidència el 9% que va aconseguir Ana Rosa centrant el programa en l’assetjador de la mare del nen desaparegut. Com dèiem, però, Els Matins de TV3 van tornar a fer-se amb la victòria fent un 22,5%.

El migdia va continuar amb la cadena catalana liderant, sent el TN migdia el més vist amb més de quinze punts de diferència. I a l’hora de la migdiada, Com si fos ahir i Tot es mou van fer també uns números molt bons. Això sí, Sálvame segueix trepitjant els talons, i s’acosta perillosament a aquestes ofertes. Potser és veritat que seguir parlant de la infidelitat de María Lapiedra quatre mesos després, ven.

A les 18:45, per això, van parar les màquines. Els teleespectadors van veure anunciat a la graella que feien futbol i, de nou, va tornar a liderar l’audiència. En aquesta ocasió era la Supercopa de Catalunya el que es jugava, un Barça-Espanyol que va omplir de gom a gom el camp del Lleida tot i que cap dels dos equips va anar-hi amb les estrelles. Malgrat això, 20,9% pel partit i tothom pendent d’un 0-0 que va acabar aconseguint el Barça als penals.

supercopa catalunya  tv3

I d’aquí, als programes de dimecres al vespre. Sent un dia sense massa chicha televisiva, l’APM i l’Està Passant van guanyar a tots els competidors (16,5% i 17,6%) mentre Telecinco apostava per un Got Talent (13,3%) que evidenciava el presumpte masclisme de Risto Mejide, i Antena 3 mostrava el canvi de look de Mariló Montero a El Hormiguero (9,5%) abans d’emetre un nou episodi de Fariña (12,9%).

mariló montero  el hormiguero

Aquest dijous està marcant, en canvi, per la vaga feminista del dia de la dona. Susanna Griso i Ana Rosa han decidit secundar la jornada reivindicativa i no han presentat els seus espais. A Telecinco han decidit emetre la repetició de l’últim programa de La Voz, mentre que Espejo Público ha posat al capdavant el substitut de la catalana. Com haurà afectat això a l’audiència?