El nom d'Antonio David Flores torna a sonar amb força als passadissos de Telecinco. Després de quatre anys a l'ombra, marcat per vets i caigudes en picat en la seva economia, l'exguàrdia civil estaria a prop de fer el pas que molts consideraven impossible: la seva tornada a la pantalla petita. Però la història darrere d'aquest renéixer televisiu està tenyida de drama, xifres escandaloses i una desfeta que el va portar a perdre més d'1,1 milions d'euros en tot just cinc anys.
La fulminant sortida d'Antonio David es va produir el març de 2021, en ple directe, després de l'estrena del documental de Rocío Carrasco. El que es va presentar com un "adeu inevitable" va acabar convertint-se en un malson econòmic. Els seus contractes es van esfumar i amb ells els més de 100.000 euros anuals que ingressava com a col·laborador fix. De la nit al dia, va passar de ser un dels tertulians més rendibles del cor a un rostre pràcticament prohibit a Mediaset.
El declivi econòmic d'Antonio David Flores després de 'Sálvame'
L'impacte de l'expulsió de 'Sálvame' va ser brutal. El que abans ingressava prop de 6.400 euros bruts al mes només a les franges diàries, més els pagaments addicionals del Deluxe, es va quedar sense un euro de la televisió. Els nombres són demolidors: 220.000 euros menys a l'any en ingressos, una xifra que el va empènyer a reinventar-se al món digital, encara que amb resultats molt allunyats del que esperava.
La seva caiguda no es va limitar a la televisió. En paral·lel, Antonio David va perdre la seva influència en xarxes socials. Les marques van deixar de confiar en ell després de les declaracions de Rocío Carrasco i, amb això, van desaparèixer campanyes que podrien reportar-li fins a 30.000 euros a l'any. El que abans era una mina d'or, avui és tot just un aparador personal amb un públic minvant: de 285.000 seguidors el 2021, n'ha baixat 259.000 el 2025.
Portades vetades i exclusives que mai no cobrarà
Les revistes del cor també li van tancar les portes. On abans cada entrevista significava entre 20.000 i 30.000 euros, avui no hi ha ni una sola portada que vulgui arriscar-se a tenir el seu nom. Fins i tot episodis mediàtics d'alt impacte, com el seu divorci d'Olga Moreno o la tempestuosa relació amb Marta Riesco, van quedar fora del mercat editorial. La pressió dels anunciants va ser suficient perquè la seva imatge quedés sepultada en un vet silenciós, però implacable. Aquest boicot mediàtic el va reduir a dependre d'un canal de YouTube, sustentat més per donacions de seguidors fidels que per ingressos reals de publicitat.
Amb aquest panorama, la notícia que Telecinco ho estaria temptejant per a la seva tornada ha encès totes les alarmes. La cadena, en plena crisi d'audiència, ja ha rescatat noms vetats com Rocío Flores, Lydia Lozano i Gloria Camila, allò que reforça la teoria que el següent pas és portar de tornada a Antonio David. El moviment no seria casual. Els estrategs de Mediaset saben que la tornada de l'exmarit de Rocío Carrasco podria ser el cop d'efecte que necessiten per tornar a dominar la crònica social televisiva. La seva figura continua generant polèmica, titulars i un interès massiu en xarxes. Encara que els detractors ho rebutgin, el cert és que la seva tornada podria convertir-se en el motor que impulsi el ràting en una televisió necessitada d'escàndols.