No és secret per a ningú que Julio Iglesias és un dels cantants espanyols amb més projecció internacional. Al llarg de la seva carrera artística ha aconseguit vendre més de 300 milions d'àlbums, té més de 2.600 discos d'or i platí, la seva música ha estat cantada en 14 idiomes i s'ha presentat davant 60 milions de persones, aconseguint una gesta inigualable en la història de la música a Espanya. Tanmateix, des de fa alguns anys hi ha una artista que ha seguit molt de prop els seus passos i en l'actualitat és una de les celebritats espanyoles més reconegudes a nivell mundial. Es tracta de Rosalía, la cantant catalana que està pròxima a trencar els rècords de Julio Iglesias amb el llançament del seu nou àlbum, Motomami.

En tan sols uns dies des del seu llançament, el disc de Rosalía s'ha convertit en el disc més escoltat al món d'un intèrpret espanyol. Així mateix, s'ha posicionat al top de totes les plataformes de streaming, entre elles: Spotify, Apple i Amazon. Diversos especialistes han estudiat l'èxit d'ambdós cantants i han trobat que existeix un factor comú entre ells: una excel·lent estratègia de màrqueting. Segons un assaig escrit per Hans Laguna a "Hey!", l'estratègia publicitària d'ambdós cantants ha estat molt similar, aconseguint el triomf als països de parla anglesa.

Julio Iglesias / EFE

Julio Iglesias / EFE

Segons l'article, el cantant madrileny es va fer mundialment famós en la dècada dels anys 80 a causa que era la contrapart d'un dels exponents més importants de la música de tots els temps, Michael Jackson. A l'uníson, ambdós cantants es van convertir en la imatge de dues de les marques de refrescos més conegudes a nivell mundial: Pepsi i Coca-Cola.

"La imatge clàssica de Julito era ideal per contrarestar la frescor de la 'New Generation' que personificava Michael Jackson. Davant les trepidants coreografies del nord-americà, Coca-Cola apostava per la immobilitat aristocràtica de l'europeu", va explicar Hans Laguna en el seu assaig. La participació de Julio Iglesias als anuncis de Coca-Cola el va fer guanyar 20 milions de dòlars i la promoció dels seus concerts a nivell mundial. A més, va aconseguir participar en un dels shows més famosos dels Estats Units, 'The Tonight Show'. "Que Iglesias sortís en el 'Tonight Show' no només era important pels seus grans índexs d'audiència, sinó perquè era una forma especialment efectiva que el nord-americà mitjà li considerés un dels seus...", va escriure l'escriptor.

Aquest moment en la història no s'havia repetit fins que Rosalía va ser la convidada d'honor en el mateix show que Iglesias, però amb Jimmy Fallon. Segons va escriure el diari "New York Times": "Rosalía és l'exportació més mportant del pop espanyol des de Julio Iglesias". Laguna va explicar que les col·laboracions amb Travis Scott, Billie Eilish i The Weeknd, va ajudar Rosalía a donar-se a conèixer entre el públic anglès, mentre establia amistat amb celebritats importants com el clan Kardashian-Jenner. De la mateixa manera ho va fer Julio Iglesias fa alguns anys quan va col·laborar amb Diana Ross i Wille Nelson.

A més, és necessari esmentar que ambdós artistes han estat representats per la mateixa agència (WE), actualment coneguda com a WME.