Sempre que parlem de Rosalía recordem el seu pas per 'Tu sí que vales', programa de Telecinco on Risto Mejide li va dir "no". Qui anava a imaginar que uns anys més tard tornaria, però en aquesta ocasió per irrompre amb força al món de la música. La cantant s'ha convertit en una de les artistes més reconegudes a nivell internacional. De Barcelona al món.

Podríem igualar la seva carrera a la de Julio Iglesias. I és que el fenomen Rosalía ha aconseguit superar les seves dades. L'artista ha venut més de 300 milions de discos, aconseguit 2.600 discos d'or i platí, cantar en 14 idiomes i actuar davant de 60 milions de persones.

Motomami, l'últim disc de Rosalía, s'ha convertit en l'àlbum més escoltat al món per un artista espanyol. A més, també ha arribat a dalt de tot a totes les plataformes de streaming: Apple, Amazon i Spotify.

Julio Iglesias i Rosalía tenen grans semblances. Els dos artistes tenen una molt bona estratègia de màrqueting. Així ho explica Hans Laguna a Hey!, un assaig sobre les estratègies de Julio Iglesias per triomfar als Estats Units que es publicarà en uns dies.

L'ex d'Isabel Preysler va utilitzar la seva elegància i el seu port tan seductor per competir directament amb Michael Jackson. Ambdós es van convertir en dos dels rostres més demandats dels anys 80. Van col·laborar amb Coca-Cola i Pepsi.

"La imatge clàssica de Julito era ideal per contrarestar la frescor de la 'New Generation' que personificava Michael Jackson. Davant les trepidants coreografies del nord-americà, Coca-Cola apostava per la immobilitat aristocràtica de l'europeu", explica Laguna.

Segons El País, el 1984, Julio Iglesias va ingressar 20 milions de dòlars pel patrocini de Coca-Cola. Ell es convertia en imatge de la marca per a diversos anuncis i al seu torn la firma promocionava els seus concerts per tot el món.

Rosalía segueix la mateixa estratègia que Julio Iglesias

El 1983, l'intèrpret de 'em vaig oblidar de viure' va enlluernar amb la seva aparició a The Tonight Show, el late-night més longeu de la NBC, en aquell moment presentat per Johnny Carson. Aquest fet va marcar un abans i un després en la música espanyola. "Que Iglesias sortís en el Tonight Show no només era important pels seus grans índexs d'audiència, sinó perquè era una forma especialment efectiva que el nord-americà mitjà li considerés un dels seus...", relata l'escriptor.

La mateixa estratègia ha seguit Rosalía, a qui hem vist en el reeixit programa de Jimmy Fallon. Han passat gairebé 40 anys, però res no ha canviat. La catalana ha aconseguit conquerir el públic nord-americà amb el seu carisma i simpatia. Així ho van explicar al New York Times. "Rosalía és l'exportació més gran del pop espanyol des de Julio Iglesias.

També com Julio Iglesias, Rosalía ha col·laborat amb els més grans artistes de cada continent. "Cantar amb J. Balvin i Ozuna li va ajudar a penetrar a Llatinoamèrica, mentre que fer-ho amb James Blake i Travis Scott el va donar a conèixer entre el públic anglosaxó; més endavant va consolidar la seva posició en ambdós mercats cantant juntament amb Bad Bunny, d'una banda, i amb Billie Eilish i The Weeknd, per l'altre", escriu Laguna.

I curiosament a Rosalía la representa l'agència que en el seu moment ho va fer amb Julio Iglesias, WME.