Per desgràcia, no són els Oscars, ni els Grammy. Però existeixen. Els premis a l'anunci més masclista de l'any són una realitat des de fa 8 anys. El que és trist no és l'existència dels premis, que d'una manera o altra posen el focus en actituds criticables d'alguns anunciants, sinó els anuncis en si mateixos.

Facua-Consumidores en Acción tria cada any els aspirants a guanyar el vergonyós premi per "censurar d'aquesta manera els greus abusos que es produeixen en el mercat" sense que ningú hi posi remei.

Liberbank, Mutua Madrid Open, TeDi i el Ministeri de Sanitat "lluitaran" per no ser assenyalats encara més i evitar guanyar el premi a l'anunci més masclista de l'any. Un d'ells agafarà el relleu al lamentable spot que es va fer amb el premi l'any passat. Es tractava d'un anunci de productes contra la caiguda del cabell VR6 Definitive Hair, de l'empresa CNCE Innovación SL. El que els hauria d'haver caigut a ells era la cara de vergonya.

anunci1

Fa dos anys, la cosa anava igual. El premi va ser per al Mercado Lonja del Barranco de Sevilla per una campanya que deia quin era el "pla perfecte" per a un home, aquest:

anunci2

...anar al Mercat en qüestió amb una noia i que es begui cinc copes... I mira que la competència era ferotge, amb anuncis com el del Metro de Madrid on un home llegeix el diari i la dona es maquilla...

anunci3

...o aquest de Cillit Bang en què una dona no té temps d'estar pels nens i per netejar, i on al final només apareixen dones amb el producte a la mà. Cap home.

La situació, per desgràcia, no ha millorat amb el temps. Enguany, aquests són els candidats al premi a l'anunci més masclista. La Mutua Madrid Open, que diferenciava en els seus fullets promocionals entre les tennistes i els tennistes. Ellen eren "belles" i ells "les millors raquetes".

anunci4

anunci5

Segon aspirant: Liberbank i el seu préstec. Elles volen diners per comprar electrodomèstics i ells per tenir un cotxe nou. Un anunci que en el seu moment va generar molta polèmica.

anunci6

Tercera perla. El catàleg de la cadena comercial alemanya TeDi que ensenyava nenes a la cuina i nens arreglant coses i fent de superherois...

anunci7

I l'últim dels aspirants, la Meryl Streep dels nominats, tot un Ministeri de Sanitat que ensenyava un cartell amb una noia relacionant que si bevia molt, la podrien violar.

anunci8

Difícil tria, sens dubte. Tots són lamentables.