Màxima d'Holanda ja no és simplement la carismàtica consort del rei Guillem Alexandre dels Països Baixos: és un remolí d'estil, audàcia i estratègia mediàtica. Amb cada aparició pública, aconsegueix l'impensable: fondre cors amb un vestit de gala una nit, i l'endemà, conquerir titulars vestida amb uniforme militar, llançant-se per una tirolina al més pur estil comando d'elit. Aquesta capacitat camaleònica li ha valgut un sobrenom que ja recorre redaccions i portades: la "Reina canviant". I no ho diuen els seus fans, ho diu la premsa alemanya, coneguda pel seu rigor, que no ha pogut resistir-se a la magnètica figura de Màxima Zorreguieta.
La seva recent visita a Geulhem, on es va unir a un grup sanitari de reservistes de l'Exèrcit, ha estat només l'última prova del seu incansable compromís. L'escena va ser impactant: la reina, vestida de camuflatge, corrent pel camp, practicant maniobres de rescat i deixant-se portar per l'adrenalina. Per a molts, un gest simbòlic; per a altres, una jugada mestra de relacions públiques. S'està reinventant la monarquia neerlandesa a través de la seva imatge?
Del camp de batalla al saló de gala: dos mons, una sola reina
Hores més tard, i com si es tractés d'un guió de pel·lícula, Màxima reapareixia com una autèntica diva al Palau Reial d'Amsterdam. Amb un vestit de somni firmat per Jan Taminiau, detalls florals en lluentons i una tiara centenària que semblava treta d'un museu, va tornar a paralitzar els flaixos i acaparar titulars. El contrast era tan brutal com hipnòtic: una reina que no tem ni al fang ni a l'etiqueta més rigorosa.
La transformació va ser tan impressionant que fins i tot alguns experts en moda internacional han començat a anomenar-la "la icona pop de la reialesa europea". I és que la seva capacitat per adaptar-se a qualsevol context amb gràcia, intel·ligència i un toc de teatralitat, recorda més les dives de l'entreteniment que les tradicionals figures de la noblesa. Avui dia, el seu estil no és només una declaració, sinó una marca viva, vibrant i en constant evolució que traspassa fronteres i redefineix el que significa ser una reina moderna.
Un desplegament d'estilismes que desafia el protocol
L'agenda de la Reina dels Països Baixos no dona treva, i ella, lluny d'esgotar-se, brilla més amb cada aparició. En un sol dia ha estat capaç de rebre el sultà d'Oman, Haitham bin Tariq Al Said amb una d'elegant blazer i faldilla acampanada, passejar per Amsterdam en vestit de tweed amb sabatilles esportives, i tancar la jornada en un banquet d'Estat enfundada en un vestit brillant i una altra tiara real. El canvi constant és la seva arma secreta.
No és casualitat que els estilistes més destacats la considerin la royal més ben vestida del continent. Tanmateix, el que realment la fa un fenomen irresistible és el seu talent per transcendir la moda i convertir cada outfit en una història: Màxima no només es vesteix, s'expressa. Cada peça, cada pentinat, cada tiara està carregat d'un missatge, d'una intenció: empoderar, commoure o desafiar els límits del protocol en trencar esquemes.
Però la història no acaba allà. En plena Fira d'abril 2025, la Reina Màxima va sorprendre tots en aparèixer, d'incògnit, a Sevilla, la ciutat que va ser testimoni de la seva primera trobada amb el príncep Guillem. Encara que va intentar passar desapercebuda, la seva presència va ser ràpidament captada per l'alcalde, que no va dubtar a presumir en xarxes socials una imatge juntament amb la ja considerada "padrina internacional" de la capital andalusa.